Vad ska jag ha i mitt akvarium??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raffe
    • September 2003
    • 9

    Vad ska jag ha i mitt akvarium??

    Jag ska skaffa ett akvarium på 460 liter. Jag har inte bestämt mig för vilka fiskar och växter jag ska ha i det. Skulle gärna vilja ha några förslag!!

    Såg ett akvarium hos min tandläkare fråm akvarieleasing som var skitsnyggt. Tror ni att en nybörjare som jag kan fixa i ordning ett sådant??
  • Tottofagrin
    • July 2003
    • 330

    #2
    Nu vet jag ju inte vad din tandläkare hade i sitt akvarium, men jag tycker inte du ska vara rädd att prova saker. Använd din fantasi, försök skapa något som du tycker om, även om du kommer att stöta på problem. Det är ju genom misstag och problem man lär sig och utvecklas. Så sätt igång och fixa ihop ditt drömakvarium! Det blir säkert skitbra!

    /Kalle
    MVH Kalle
    "Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på Alnarp

    Kommentar

    • Tant Nancy
      • April 2002
      • 5407

      #3
      Men Raffe! Tänk på att det är bra att ha planen någorlunda klar innan du börjar handla grejor. T ex så skiljer sig redan valet av sand/bottenmaterial väldigt beroende på vilken typ av fisk du ska ha. Även pumpkapaciteten är väldigt olika beroende på fisk.
      Det du får tänka på är hur mycket stök du vill ha med vattnet t ex. Om du kollar vad du har för pH i vattnet från kranen och väljer fisk utifrån det, så blir det mycket enklare.
      Kolla runt lite i Zoopets fiskarkiv och skriv sedan här ungefär vad du tänkt dig, så kommer vi säkert att ge dig tusen tips ... Men som sagt, ta gärna reda på vilket pH du har först...
      MvH
      Tant Nancy
      www.gladafisken.aqualogen.se
      Mitt fotogalleri
      Dagbok
      Min zoon

      Kommentar

      Arbetssätt...