Lik i akvariet!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cissi 100
    • September 2003
    • 45

    Lik i akvariet!!

    Har med förskräckelse läst om alla problem som kan uppstå i ett akvarium, och nu är det min tur!!
    Har idag varit o köpt medicin mot prick-sjukan, så fiskarna står under behandling.
    Men idag har ytterligare en guppyhona dött ( i förrgår dog en ). Problemet är att jag inte kan hitta dem. De var ganska oansenliga i färgen bägge två, och det är helt omöjligt att finna dem. Nu ligger ju dem nånstans, vilket väl inte förbättrar vattenkvalitèn?? Vad ska jag göra. Ska jag tillsätta nåt i akvariet. Tömma alltihop är väl inte så lämpligt när fiskarna redan är stressade av sjukdom??
    Hjälp!!
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Jag fiskade precis upp en stor Rödzebra som legat död bakom bakgrunden i två dar, luktade inte gott i vattent. En så liten fisk som en guppy har förmodligen blivit uppäten. Gör ett vattenbyte på 40%.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • JR
      • April 2003
      • 2112

      #3
      hur vet du att de är döda om du inte kan hitta dem?
      de kan vara rätt duktiga på att gömma sig om inte allt står rätt till...
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

      Kommentar

      • Cissi 100
        • September 2003
        • 45

        #4
        Jag har bara en liten ancistrus, två svärdbärare o neontetror, förutom de tre guppiesen som e kvar. De kan väl inte ha käkat upp dem??
        Karet e bara på 54 l, o endast 3 veckor gammalt. Har inte hunnit bli så många gömställen ännu....tror jag inte iallafall.
        Har precis börjat medicineringen mot pricksjukan. Ska jag ändå göra ett vattenbyte ikväll, o starta om kuren imorgon? Den är tydligen på 4 dagar: dag 1,2,3 o 6.

        Kommentar

        • Oscar Cederqvist
          • November 2002
          • 6546

          #5
          Jo om den är död käkar de upp den.
          Oscar Cederqvist

          Kommentar

          • JR
            • April 2003
            • 2112

            #6
            om du inte kan se dem & det inte finns några gömställen så är de förmodligen uppkäkade redan..då är det ingen fara..
            det farliga är om de ligger & ruttnar bort..men är det små fiskar är det heller inte så farligt.. ancistrus är duktiga på att äta upp lik av små fiskar! och de andra hjälper gärna till med..hehe
            så jag hade fortsatt med vitaprick kuren.
            --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
            http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

            Kommentar

            • Cissi 100
              • September 2003
              • 45

              #7
              TACK FÖR HJÄLPEN!!
              Vilken tur att jag hittat den här sidan....och alla hjälpsamma människor här. "L"

              Kommentar

              Arbetssätt...