Koriander doft?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anna12345
    • September 2003
    • 6

    Koriander doft?

    Jag undrar varför filter och växter luktade som stark doft av kryddan koriander (jag avskyr koriander) så det var ej trevligt att rengöra??
    Jag gillar Praktbotia
  • klara
    • September 2002
    • 1112

    #2
    Mina filterfoam luktar jord, fuktig jord, som när det regnat ute under hösten när löven ligger på marken. Koriander kan jag inte få det till iaf ;O)
    Det är våra näsor som spelar oss sprat. Vi människor har uselt luktsinne och kan inte skilja på så många olika dofter.
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

    Kommentar

    • AndreasN
      • July 2003
      • 2732

      #3
      Som klara säger så har vi människor dåligt luktsinne. Antagligen finns det något ämne i både koriander och filtret som du reagerar på. Det kan vara exempelvis svavelföreningar eller något annat.
      540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

      Kommentar

      • Do`h
        • September 2003
        • 277

        #4
        Anna ! vad har du för växter i ?? en med stora lite ljusgröna luddiga blad.. ?
        Jag har märkt samma sak men det är min sån växt som luktar jag däremot tycker det luktar Ruskigt gott och sniffar på den varje vattenbyte =)
        *Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag tror

        Kommentar

        • anna12345
          • September 2003
          • 6

          #5
          Ursprungligen skickat av Do`h
          Anna ! vad har du för växter i ?? en med stora lite ljusgröna luddiga blad.. ?
          Jag har märkt samma sak men det är min sån växt som luktar jag däremot tycker det luktar Ruskigt gott och sniffar på den varje vattenbyte =)
          Jag har många olika sorter i akvariet, men jag vet inte om jag har någon med luddiga blad, jo mina svärdsplantor har alger på bladen så de är luddiga, är det sådana du menar?
          Jag gillar Praktbotia

          Kommentar

          • Do`h
            • September 2003
            • 277

            #6
            Nä det är inte så jag menar jag har en växt som jag inte vet namnet på desvärre och det är den jag menar luktar så den ser ut som Anubias
            Bara det att den växer på stjälkar och blir riktigt hög om man inte håller nere den
            *Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag tror

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Ursprungligen skickat av anna12345
              Jag undrar varför filter och växter luktade som stark doft av kryddan koriander (jag avskyr koriander) så det var ej trevligt att rengöra??
              Kan du ha använt fågelsand som är parfymerad med koriander i akvariet, kanske?
              Jag har en 25-kilos-säck anis-parfymerad sand stående här, vete f-n vad jag skall göra av den. Jag har ingenting emot anis normalt, men doftkulorna i sanden har lika mycket med anis att göra som doftblock i pissrännan har att göra med tallskog...
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              Arbetssätt...