Liten ancistrus tillsammns

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raffe
    • September 2003
    • 9

    Liten ancistrus tillsammns

    Jag har precis köpt en ancistrus på ca 1,5 cm. I akvariet har jag sedan tidigare 1 pleco på va 10 cm samt 3 medelstora slöjstjärtar. Finns det någon risk att den lilla ancistrusen blir uppkäkad? Den ser så liten och hjälplös ut bland dom andra större fiskarna.
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Jepp, är den så liten så kan den nog bli uppäten om den inte hinner gömma sig. Slöjstjärtar käkar väl allt de kan få in i munnen... hur en slöstjärt mår med en Ancistrus i tarmsystemet vet jag däremot inte...
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • _fade2black_
      • September 2003
      • 55

      #3
      Nej... jag köpte två små malar tillsammans med 4 stycken guldfisk slöjstjärtar... Malarna var oxå runt 1,5 cm långa och jag har inte sett till dom sen jag stoppade i dom igår... allesammans.
      Kan guldfiskarna ha ätit upp dom små stackarna??

      Kommentar

      • JR
        • April 2003
        • 2112

        #4
        ja, antagligen....malar ska man nog inte köpa under 3-4 cm, eller ha dem ensamma tills de är stora nog att klara sig med större fiskar..
        --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
        http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #5
          Slöjstjärtar äter allt som dom får in i munnen... Jag hade en som brukade simma omkring med min klogroda i munnen, den sög in ett ben och sedan simmade den runt med den vilt sprattlande grodan på nosen... När grodan blev större så lyckades den nog bita fisken, för det upphörde så småningom...
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...