ciklidval för 112L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • billo
    • October 2003
    • 85

    ciklidval för 112L

    Hej Jag har 112L med ett stim sorgmanteltetror, bra fart i pumpen, grottor och ganska mycket växter. Hade tänkt mig sydamerikabiotop och är nu i valet av ciklid. Tips på dvärgciklid kanske?
    En ciklid jag tycker är så himla fin är Golden men en Malawi bland tetror och växter går det? Även om den räknas som fredlig..och kan jag få den att trivas? Och så ryker biotopen, hå-hå jaja kärt besvär...blir glad för synpunkter
    574L Sydamerika
    60L småfirrar
  • DBrave
    • September 2003
    • 88

    #2
    Du borde definitivt överväga Fjärilsciklid. De kommer säkert att trivas i din tank. Skicka i några rötter och kolla så inte pH ligger för högt så borde det bli kanon. Jag har nyss skaffat fjärilsciklider och de är hur fina som helst. Apistogramma funkar ju med.
    100 liter 1+2 fjärilsciklider, kakaduaciklider 1+2, ancistrus, neontetror.

    Kommentar

    • elli
      • January 2002
      • 67

      #3
      Kakaduaciklid är jättefin och fredlig. Tar visseligen revir, men jagar bara bort de andra fiskarna.

      Kommentar

      • bboyjohn
        • September 2003
        • 113

        #4
        fjäril o kakadua borde du kolla på´.. tycker jag också
        ¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡ ¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡¤¡ ¤¡

        Kommentar

        • davide
          • February 2003
          • 1093

          #5
          Jag tycker 1+3 av någon apisto.
          kolla på denna länk om du hittar någon du tycker om vissa av dem kan vara lite känsligare än andra. Apistogramma cacatuoides som föreslog är lättare och sägs vara en bra nybörjar apisto. den är dessutom SUPER snygg om man hittar ett fint EX.
          http://www.zoopet.com/akvarium/fisk_sok_resultat.asp
          MVH David
          www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

          Kommentar

          Arbetssätt...