Hur länge ska jag låta dem "svälta"??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mobe
    • September 2003
    • 71

    Hur länge ska jag låta dem "svälta"??

    JAg har ju, genom att läsa här, kommit fram till att jag inte alls skött mina firrar bra. Nu har jag gjort delvattenbyten igår och idag, c:a 10% varje gång. Sen har ju firrarna fått för mycket mat också, och jag har fått rådet att låta dem fasta ett tag... men hur länge då?? Och om guppyhonorna är gravida - mår de dåligt av fastan isåfall??
  • imported_n/a
    • September 2003
    • 81

    #2
    Du betyder vatten för ofta... 3 dag där dom ju klara utan mat, mina skulle vara minst 1 vecka, riktig feta dom mår skit bra.
    Heja fiskar, Hej fiskar.

    Kommentar

    • JR
      • April 2003
      • 2112

      #3
      om du inte bytt vatten på ett tag så är det en bra ide att byta 10% om dan i några dagar..så de inte får en chock =)
      låt dem fasta i några dagar, sen kan du mata lite varannan dag, sen varje dag. gravida guppyhonor skadas inte ett dugg av lite fasta.. tvärtom isåfall, då vattnet ju blir bättre =) sen bökar de alltid bland växer & alger och sånt och hittar nåt att tugga på =)
      lycka till..
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Nitrit och nitrat test skullem ju kunna visa på hur mycket du bör byta och hur mycket mat som är lagom.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • AndreasN
          • July 2003
          • 2732

          #5
          Fiskarna klarar minst ett par veckor utan mat så det är ingen fara att låta dem vara utan några dagar.
          540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

          Kommentar

          Arbetssätt...