Tack för svaren!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cissi 100
    • September 2003
    • 45

    Tack för svaren!

    Vilket härligt ställe att komma till, när man e riktigt nybörjar-nervös.
    Har förstått att jag har köpt för litet akvarium, men får istället hålla igen på antalet fiskar. Tycker dock att det är för "blekt" i akvariet, skulle vilja ha nån lite mörkare fisk, nån typ "Black Molly" eller så? Hur går det ihop med neontetror o guppy?
    Dottern e förtjust i kampfiskar. Vågar man sig på en sådan, eller han tar kål på guppyhanarna? Biträdet i zoo-affären påstår att det ska gå bra, men det verkar inte så om man läser inläggen här.
  • Jessa
    • September 2003
    • 454

    #2
    Mina kampfiskar har inte rört mina guppysar. Men det kan kanske bero på att hanen inte är fullvuxen ännu. Om du är osäker så prova med Kamphonor istället, dom är fina dom med.

    Kommentar

    • Do`h
      • September 2003
      • 277

      #3
      Black molly fungerar utmärkt tilsammans med guppy och neontetror
      Men vill du ha yngel på såväl guppy som Black molly bör du nog ha ett födokar i beredskap neoner är rätt glupska och sätter i sig det mesta framförallt om det är ett stort stim nåra enstacka yngel kanske överlever om du har tex java mossa i akvariet men jag litar inte på att neonerna är så pigga på det !Blir nog lite mörkt efter ett tag för deras smak ... Hoppas Jag har varit till nån nytta Lycka till MVH Do`h

      Kom förresten att tänka på en annan levande födare som kanske skulle passa platyn kan variera rätt rejält i färgsättning osv men de blir ganska stora efter ett tag !Bara en Tanke !
      *Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag tror

      Kommentar

      Arbetssätt...