Ancistrus - Mat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Corona
    • September 2003
    • 241

    Ancistrus - Mat?

    Matade mina två små (ca 2,5 cm långa) ancistrus igår med tabletter.

    Jag gav dom en halv tablett som jag delade i två bitar, var det för mycket/för lite???

    Hur ofta ska dom ha mat? Varje dag som dom andra fiskarna?

    Tacksam för svar snart

    Mvh. Sara
    Man lär så länge man lever
  • danne79
    • August 2003
    • 44

    #2
    Jag fick precis lära mig att man ska mata dem precis innan man släcker. Tänk på att inte mata dem för mycket om du vill att de ska lära sig att äta alger ( de har en tendens att bli lite lata om man severar dem för mycket mat)
    MVH Daniel

    Kommentar

    • gugges
      • May 2003
      • 893

      #3
      Jag matar dem med Zuccini en gång i veckan, sänker ner en bit med en sked och låter den ligga ungefär 2 dagar... de är stormförtjusta i det!

      Matar man med maltabletter så har jag tidigare innan jag började mata med zuccini gett dem 1 liten mal tablett 1-2 gånger i veckan.

      det har funkat bra för mig mina är nyblivna föräldrar nu så
      Guardians Of Catfish - www.goc.se

      Kommentar

      • Corona
        • September 2003
        • 241

        #4
        Ursprungligen skickat av gugges
        Jag matar dem med Zuccini en gång i veckan, sänker ner en bit med en sked och låter den ligga ungefär 2 dagar... de är stormförtjusta i det!

        Matar man med maltabletter så har jag tidigare innan jag började mata med zuccini gett dem 1 liten mal tablett 1-2 gånger i veckan.

        det har funkat bra för mig mina är nyblivna föräldrar nu så
        Ska dom ha en tablett VAR då eller ska man endast ge bägge två EN? Ska man dela den?

        Mvh. Sara
        Man lär så länge man lever

        Kommentar

        • gugges
          • May 2003
          • 893

          #5
          det finns ju stora maltabletter som är som en enkrona ungefär, av den sorten räcker en, och jag tror inte att du behöver dela på den, en sån till båda, är det den lite mindra sorten som är som ett häftstift så kan du väl ge dem 2 antar jag, med maltabletterna är det bäst om man matar dem på kvällen när lyset släcks eftersom en del andra fiskar verkar gilla dem med, med zuccinin blir inte kokurensen lika stor om den biten..
          Guardians Of Catfish - www.goc.se

          Kommentar

          • Bjarne
            • September 2002
            • 83

            #6
            Gurka! http://www.home.no/bjarne-saetrang/aquarium/images/P8011926b.jpg
            Mvh Bjarne

            www.aquadigital.net

            Kommentar

            • Corona
              • September 2003
              • 241

              #7
              Ursprungligen skickat av Bjarne
              Gurka! http://www.home.no/bjarne-saetrang/aquarium/images/P8011926b.jpg
              Jag funderar bara, blir inte vattnet jättesmutsigt om man lägger i grönsaker o sånt?

              Jag tror iallafall att mina ancistrusar trivs än så länge... Dom är VERKLIGEN aktiva

              Mvh. Sara
              Man lär så länge man lever

              Kommentar

              Arbetssätt...