Starta nytt 70L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hgus
    • July 2003
    • 221

    #16
    Jag har hört att det ska förekomma en hel del Endler i Stockholm. Det måste väl finnas några riktigt stora och välsorterade zooaffärer i stockholm, och där borde både räkor och en och annan kvasiguppy förekomma.

    Om du hittar några räkor så är jag nyfiken på vad de kostar "over there". Under tiden får vi väl bereda landet för invånarna...

    Kommentar

    • izac
      • April 2003
      • 756

      #17

      vad heter den större lite ljusgrönare växten högre upp på bilden?

      Kommentar

      • Framerate
        • July 2003
        • 118

        #18
        I Stoby i Skåne kostar en "Amanoräka" ynka 15 kronor. Inte så farligt. Man kan köpa en liten hord utan att ruinera sig.

        Kommentar

        • hgus
          • July 2003
          • 221

          #19
          Ursprungligen skickat av Framerate
          I Stoby i Skåne kostar en "Amanoräka" ynka 15 kronor. Inte så farligt. Man kan köpa en liten hord utan att ruinera sig.
          Betydligt bättre!

          Kommentar

          • martina
            • September 2003
            • 31

            #20
            för att gå tillbaka i diskutionen lite... är det är nån som vet nått ställe där man kan köpa sig några fina endlers i sthlm så skulle jag gärna vilja veta. och till ett normalt pris såklart. mvh/martina

            Kommentar

            • jackson
              • September 2003
              • 1242

              #21
              Lämpliga fiskar till guppy är kopparbarb, kardinalfisk, amanoräkor och Corys (pansarmalar). Min bror har ett 120 med den uppsättningen, och det fungerar utmärkt. Kopparbarberna och kardinalfiskarna bryr sig inte om ynglen, fast de simmar framför nosen på dem. Gott om växter finns det dock i karet, vilket nog även är nödvändigt. Jag tror att neontetror är duktiga yngelrövare. De är ju släkt med piraya.
              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

              Kommentar

              Arbetssätt...