Funkar dessa fiskar ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ShadowDawn
    • August 2003
    • 313

    Funkar dessa fiskar ihop?

    Jag har tänkt skaffa ett 550l akvarium och jag undrar om följande fiskar går bra ihop:

    4st bandgurami
    1st fjärilsfisk
    4st regnbågs ciklider
    4st steindachners dvärgciklid
    2st ctenopoma ansorgii

    + mina fiskar jag har nu vilka är:

    1st öronål
    2st zebra ciklider
    1st elfenbens ciklid
    1stor pterygoplichthys gibbiceps

    Vad tror ni?
    Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!
  • nilbrink
    • November 2006
    • 180

    #2
    Ja jag undrar också. :P Men jag skulle villja ställe en fråga bara tilldej och det är om Zebracikliderna går bra ihop med Elfenbens cikliden?
    50l+ 60l+ 375l
    Mvh Robban

    Kommentar

    • mmm
      • June 2004
      • 901

      #3
      Har inte haft zebraciklider, men jag är lite tveksam till blandningen. Zebracikliderna är väl relativt aggressiva(?), att hålla de med dvärgciklider och lugna guramisar tycker inte jag låter som en jättebra kombination. Nu är i och för sig akvariet stort så det kanske kan gå ändå, men det är i alla fall vad jag tror...

      Ursprungligen postat av nilbrink
      Ja jag undrar också. :P Men jag skulle villja ställe en fråga bara tilldej och det är om Zebracikliderna går bra ihop med Elfenbens cikliden?
      Zebraciklider och elfenbensciklider är ju samma art, så de borde väl gå bra ihop ... Sen är det ju stor chans/risk att de leker också (alltså zebra+elfenben), vill man undvika detta så ska man kanske inte ha dem tillsammans...
      Senast redigerad av mmm; 02 January 2007, 08:00.
      /Mattias

      Kommentar

      Arbetssätt...