Nystartar akvarium jag skulle vilja ha feedback på

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    #16
    Ursprungligen postat av Faltaren
    Tycker du gjort placeringarna av rötter och växter bra men sanden hade jag aldrig valt. Vanlig ljus eller typ någon blästersand :-)
    Varför klaga på sanden,det är inget fel på den om trådskaparen tycker att det är fint

    Kommentar

    • Christer5
      • July 2015
      • 915

      #17
      Diit akvarium ser trevligt ut,kanske lite mer snabbväxande växter nu i början

      Kommentar

      • Mathias G
        • June 2015
        • 190

        #18
        Ursprungligen postat av Christer5
        Diit akvarium ser trevligt ut,kanske lite mer snabbväxande växter nu i början
        Tackar =)

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ser fint ut Vad det gäller sanden/gruset, kan det dock vara bra att tänka på att vissa fiskar föredrar en viss typ av bottenmaterial, som pansarmalar t.ex, vill ha fin sand. Men annars ser det som sagt bra ut.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Faltaren
            • July 2005
            • 1453

            #20
            Ursprungligen postat av Christer5
            Varför klaga på sanden,det är inget fel på den om trådskaparen tycker att det är fint
            Klagade inte. Han fråga om åsikter. Jasägare har man ingen nytta av...

            Skickat från min E6553 via Tapatalk
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

            Kommentar

            • Christer5
              • July 2015
              • 915

              #21
              Ursprungligen postat av Faltaren
              Klagade inte. Han fråga om åsikter. Jasägare har man ingen nytta av...

              Skickat från min E6553 via Tapatalk
              Bra med åsikter men man kanske skall motivera om man är kritisk till någonting,så tycker jag

              Kommentar

              • Christer5
                • July 2015
                • 915

                #22
                Önskar trådskaparen under alla förhållanden lycka till med sitt nystartade akvarium

                Kommentar

                • BrigTSD
                  • February 2015
                  • 131

                  #23
                  Ursprungligen postat av kardinaltetran
                  Nu har ja haft tanken igång cirka 3 veckor och inga fiskar döda.
                  Dock så har jag fått jätteproblem med bruna alger som sätter sej på rutor och växter. På rutorna kan jag lätt skrapa bort med algskrapan men växterna ser inte vackra ut, mina 3 siamser äter så gott dom kan (om dom nu äter det bruna) men dom är där och tuggar i sej ser det ut som iaf. Hur kan man råda bot på detta?

                  Det är med största sannolikhet kiselalger. De är vanliga vid uppstarten men försvinner på några veckor då grönalgerna kommer.

                  Siameser äter kiselalger vad jag vet.

                  Kommentar

                  • Mathias G
                    • June 2015
                    • 190

                    #24
                    Helt rätt nu har jag grönalger istället =)

                    Kommentar

                    • Mathias G
                      • June 2015
                      • 190

                      #25
                      idag när jag kom hem från jobbet så upptäckte jag att 1 av 3 guppyhonor är spårlöst borta... kan inte hitta den nånstans....ej i pumpen eller så heller.

                      jag har en kampfisk och ytterliggare 4 guppys, kardinaler samt 3 siameser.... kan dom ätit upp kroppen ??

                      Kommentar

                      • Christer5
                        • July 2015
                        • 915

                        #26
                        Det kan gå fort för en död fisk att bli föda.

                        Kommentar

                        • Mathias G
                          • June 2015
                          • 190

                          #27
                          Tänkte bara uppdatera lite med att jag har inte tappat intresset i alla fall.

                          bifogar en länk på den första tanken som var 190 liter, har även ett andra akvarium i vardagsrummet nu. Ett Juwel på 125liter

                          190 liters ferplast akvariemöbel (vit): http://www.ladda-upp.se/bilder/qjlhyroqdditqi/ Här har jag beställt flera små förgrundsväxter som skall placeras i framkant. Samt lite hitta lite andra arter att fästa på rötterna, (bortsett från dom jag redan har på 2 rötter här)

                          125liters Juwel akvariemöbel (träfärgad) Lägger inte lika mycket engergi på den här tanken, men bild finns här :

                          Kommentar

                          • Christer5
                            • July 2015
                            • 915

                            #28
                            Vilken fin och stämningsfull bild på ditt 190 liters ferplast,alltid lika roligt att utöka hobby

                            Kommentar

                            • Mathias G
                              • June 2015
                              • 190

                              #29
                              Ursprungligen postat av Christer5
                              Vilken fin och stämningsfull bild på ditt 190 liters ferplast,alltid lika roligt att utöka hobby
                              Ja, tackar

                              Jag är nöjd, med tanke på att det är det första akvariet jag inreder och vill inte lägga en allt för stor förmögenhet heller så anser jag mej ganska nöjd Lite till ska i, som små bottenväxter.

                              Kommentar

                              • BrigTSD
                                • February 2015
                                • 131

                                #30
                                Ursprungligen postat av kardinaltetran
                                Tänkte bara uppdatera lite med att jag har inte tappat intresset i alla fall.

                                bifogar en länk på den första tanken som var 190 liter, har även ett andra akvarium i vardagsrummet nu. Ett Juwel på 125liter

                                190 liters ferplast akvariemöbel (vit): http://www.ladda-upp.se/bilder/qjlhyroqdditqi/ Här har jag beställt flera små förgrundsväxter som skall placeras i framkant. Samt lite hitta lite andra arter att fästa på rötterna, (bortsett från dom jag redan har på 2 rötter här)

                                125liters Juwel akvariemöbel (träfärgad) Lägger inte lika mycket engergi på den här tanken, men bild finns här :

                                http://www.ladda-upp.se/bilder/zxpkhxxvtsgbcf/
                                Tjusigt!

                                Varför sätter du inte värmaren i filtret på juwel-tanken?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...