Nyuppstartat akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • IngoTheMan
    • January 2014
    • 1

    Nyuppstartat akvarium.

    Hejsan.

    Jag har ett litet dilemma. Jag har nyss startat upp ett 112l akvarium som om två dagar är redo för sina första fiskar. Inga problem än så länge för jag tänkte lägga i 6 st neontetror till att börja med. Men när det är dags att lägga i mer fisk kommer dilemmat.

    Dottern skulle så gärna vilja ha ett par såna rockaliknande malar/karp (Sewellia Lineolata), och jag några dvärgklogrodor. Men malarna vill ju ha strömt vatten och grodorna ganska lugnt. Tror ni dessa skulle nöja sig att mötas halva vägen? Ha pumpen på halvblås? Eller ha pumpen på fullt blås och låta arterna hålla sig på varsin halva av akvariet, för även om pumpen är på fullt finns det ju en relativt lugn del av akvariet där jag skulle kunna ha korkflaket till grodorna och i den strömma delen skulle kanske malarna trivas? Vad tror ni?

    Mvh/
    Ingo

    Skickat från min SGP321 via Tapatalk
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Tyvärr väl sent med svaret.
    Jag hade nog avstått från Sewelliorna eftersom de vill ha ett rejält strömmande akvarium
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...