Grönalger som klumpar ihop blad på växter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KTMsmurf
    • October 2012
    • 81

    #61
    En liten uppdatering:
    Efter att försökt få bort Cyanon "för hand" så gav jag till slut upp.. den kom tillbaka snabbare än jag kunde hålla ikapp. Jag mörklade akvariet i nästan 4 dygn och en del dog bort. Men det var som grönt på hela ytan.. bara en 10x10cm ring runt utblåset som inte var grönt.

    Så tillslut så bestämde jag mig för att köra medlet jag köpt som står i början av tråden. Jag plockade ur kolfiltret och började behandlingen.
    Nu när det gått nästan 4 veckor efter behandlingen så är det något lite grönt på stenarna.. men jag blir osäker om det är Cyano eller något annat som kommit. Jag var klippte ner några av växterna som var värst drabbade innan jag började.. hade jag kunnat skippa.
    Förra veckan tillkom det två stycken små albino ancistrus som äter och poopar hela tiden.. så någonting verkar det finnas att äta iaf.
    Har algtabletter utifall. Jag har också plockat bort en del sten och köpt en "fejk" stock som är ihålig för just anicistrusarna.. dock verkar de gillar att simma ut och in i spongebob figuren mer.

    Får återkomma med bild.. det ser lite tanigt ut nu när växterna blev nedklippta. Ska ta tag i PMDD nu också.
    Jag har inte gett upp..

    så.. en liten uppdatering bara om det fanns någon intresserad.. fick många bra svar av er, TACK!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #62
      Vi håller tummarna!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #63
        Du ska veta smurfen, att du är inte ensam om eländet... Lycka till nu, hoppas att det löser sig för dig.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        Arbetssätt...