Lämpliga fiskar i ett 120l akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #16
    L66 är det många som odlar och de brukar kosta runt 100 st på privatmarknaden. Fråga på loricariidae.se.

    De är dessutom bra på att yngla av sig.
    Checking out...

    Kommentar

    • Saturnus80
      • October 2009
      • 943

      #17
      L204 dom kostar dock 270+
      //Daniel

      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
      23l aqualandscape med dvärgkulor

      Kommentar

      • Hjalmar
        • September 2010
        • 24

        #18
        L66 verkar som sagt lite mer prisvärd så jag tror att jag satsar på dem.

        Förhoppningsvis ska karet börja vara igång om några dagar. Om en månad hoppas jag att det ska vara i full drift.

        Återkommer med lite bilder och info allteftersom.

        Kommentar

        • Auratusen
          • March 2010
          • 874

          #19
          tanganyikaciklider? dom är rätt rliga att titta på. dock inte mycket färg

          Kommentar

          • Hjalmar
            • September 2010
            • 24

            #20
            Har nu till slut fått hem akvariet. Det blev ett Cayman 80.

            Kommentar

            • Hjalmar
              • September 2010
              • 24

              #21
              Nu har de första fiskarna flyttat in. Två malar (l340). De har redan börjat att möblera om i akvariet, vilket man väl får ta som ett gott tecken. Kommer snart att lägga upp lite bilder också, måste bara bli vän med mobilen först.

              Kommentar

              • Tour
                • February 2010
                • 55

                #22
                vad kör du för växter i karet?

                kan ju rekommendera Tropicstallet utanför Tyringe också, han har ett helt okej sortiment av sydamerikanska fiskar också, men som du säger, stoby var riktigt bra med ciklider.

                Kommentar

                • Hjalmar
                  • September 2010
                  • 24

                  #23
                  Var faktiskt i där för 3 veckor sen och det blir definitivt fler besök där. Apropå växterna har jag inte en blekaste aning om vad det är för några. (lägger upp bilder).

                  Kommentar

                  • Hjalmar
                    • September 2010
                    • 24

                    #24
                    Tog ett tag att få rätt på det här med att lägga upp bilder men jag tror att jag fått rätt på det nu.

                    En bild på akvariet ca 1 vecka efter uppstart. Tanken är att det ska vara en rot i mitten men eftersom den flyter får den gotta till sig i badkaret så länge.

                    Här är en bild på mina två malar, kanske inte den bästa bilden men de är inte direkt några linslöss om man säger så.
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Tour
                      • February 2010
                      • 55

                      #25
                      jag tycker det är en rätt trevlig butik därute, med ganska stort utbud av allt möjligt, även lite speciella fiskar som är ovanliga.

                      har du varit i den djuraffären vid Jetmacken nångång?

                      aha okej, såg trevligt ut ditt kar!

                      Kommentar

                      • Hjalmar
                        • September 2010
                        • 24

                        #26
                        Jag antar att du menar "hund och kattmagasinet". Var där jag köpte akvariet (1/2 priset) de hade även några andra kar där i olika storlek som också gick för halva priset. Däremot har de lite skralt fiskutbud, men karen ser välskötta ut och personalen är hyfsat kunnig.

                        Kommentar

                        • Tour
                          • February 2010
                          • 55

                          #27
                          jo, jag har också varit där två gånger. dom har som du säger billiga akvarier, men ja, deras säljkar är i min mening helt uppåt väggarna, dom är snygga och trevliga, men det ligger döda fiskar och flyter här och där, fick själv fiska upp det jag skulle ha ur tankarna för personalen kunde inte skilja könen åt själva, än mindre klarade dom av att fånga fisken i håven. sen är deras priser helt sinnessjuka också, fick betala 40 spänn för en ancistrus där, och en black molly gick loss på 30 spänn. jag kommer då aldrig att handla där igen, om man nu inte ska köpa ett kar. iofs lägger jag hellre dom extra pengarna på tropicstallet då han har bättre hand om fiskarna och bättre priser.

                          Kommentar

                          • Hjalmar
                            • September 2010
                            • 24

                            #28
                            Jag får väl till viss del hålla med dig i din kritik men det finns betydligt värre butiker att handla i. Var i Osby för ett tag sen... gick hem tomhänt, karen var överväxta med alger och döda fiskar flöt här och var, inte trevligt.

                            Kommentar

                            • Tour
                              • February 2010
                              • 55

                              #29
                              ja, detta är ju bara mina upplevelser där, tyckte det hursomhelst var under all kritik, aldrig varit i Osby däremot. tråkigt att vissa handlare visar så lite respekt för djuren, och har sån okunskap...

                              Kommentar

                              • Hjalmar
                                • September 2010
                                • 24

                                #30
                                En liten uppdatering. Kom hem från universitet och upptäckte till min stora glädje att mina Sajica ciklider fått yngel!!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...