Hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crappie
    • May 2003
    • 16

    Hjälp!

    Snälla hjälp mig! Jag fick två slöjstjärtar för ca: en vecka sedan,till saken bör nämnas att dom lever i en stor skål. Nu tyckte jag så synd om dom så jag gick och köpte ett 100liters akvarium, som jag inredde igår(lördag) nu undrar jag när mina små guldklimpar kan flytta in i sitt nya hem? Jag vill inte att dom ska vara i skålen så jag vill flytta över dom så fort som möjligt.

    /Christer
    /Mvh Christer
  • atrix
    • February 2003
    • 1377

    #2
    Ungefär en vecka efter uppstart är det okej att släppa ner fisk i karet. Men tänk på att i längden så behöver du ett kar på 200-250l för att dom ska trivas.

    Mvh atrix
    ”Discus is not a hobby it’s a religion !”
    ----------------
    540l: Discus
    100l: Sällskap
    100l: Lekakvarium
    10l:  Yngelakvarium
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=65921
    Mvh Mattias

    Kommentar

    • Zamad
      • May 2003
      • 310

      #3
      Jag är väldigt mycket okunnig och har säkert jätte fel nu..
      Men kan hon inte släppa ner fiskarna redan idag ifall det bara är två st?? Eftersom ifall akvariet bara står och går utan fisk så blir det väl ingen sån där biobakterie kultur eller vad de nu heter och då spelar det ingen roll hur länge den står?? Ifall det bara var två st fiskar så tror jag att du kan släppa ner dom idag eller imorrn ifall dina vatten värden är okej!

      Fast lyssna absolut inte på mig!!! Vänta till några mer erfarna personer svar på din fråga=)

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77735

      Kommentar

      • swetrot
        • April 2003
        • 966

        #4
        Flytta i dem redan nu om allt är "igång" i det nya akvariet. (Filter, belysning, temperatur, grus, växter etc). Ta gärna med vatten, växter och liten bottenmaterial från skålen (om där finns något) så bör det gå bra.

        Swetrot

        "Och ur kaoset talade en röst till mig och sade:
        - Le och var glad, ty det kunde vara värre.
        Och jag log och jag var glad, och det blev värre..."

        Kommentar

        • Crappie
          • May 2003
          • 16

          #5
          Har nu flyttat över dom till det nya karet, dom verkar trivas som fisken där. Dom håller mest till vid den växten som var i skålen den känns nog trygg att vara vid nu i början innan dom vågar utforska den nya miljön. Tack för svaren!

          /Christer
          /Mvh Christer

          Kommentar

          Arbetssätt...