Starta ett 200L Snart!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bladh
    • February 2010
    • 193

    #16
    Antalet ciklider är relativt, då vissa är bl.a. mer revirhävdande än andra.
    Aha, tänkte bara fråga, med tanke på vad en sådan går på.

    Kommentar

    • Kevin_III
      • April 2010
      • 100

      #17
      Ursprungligen postat av Bladh
      Antalet ciklider är relativt, då vissa är bl.a. mer revirhävdande än andra.
      Aha, tänkte bara fråga, med tanke på vad en sådan går på.
      ok så 6st ciklider skulle funka ??? jo jag vet vad en "zebramal" kostar ungefär (kommer få samla ett tag ) men jag tycker den är så fin!! hehe

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        #18
        Ursprungligen postat av Kevin_III
        ok så 6st ciklider skulle funka ??? jo jag vet vad en "zebramal" kostar ungefär (kommer få samla ett tag ) men jag tycker den är så fin!! hehe
        Det skulle vara fantastiskt om du fick tag på ett par och lyckades odla, en stor gärning!
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • Bladh
          • February 2010
          • 193

          #19
          Jag sa precis att det är relativt... Alltså beror det helt och hållet på vilka du väljer.
          Vidare svar får någon annan stå för, då jag riskerar att vara missvisande.

          Kommentar

          • Kevin_III
            • April 2010
            • 100

            #20
            Ursprungligen postat av Bladh
            Jag sa precis att det är relativt... Alltså beror det helt och hållet på vilka du väljer.
            Vidare svar får någon annan stå för, då jag riskerar att vara missvisande.
            ok ville bara få en annan förklaring vet inte vad "Relativ" betyder.....XD så nu fick jag det hehe

            @VisualDarkness vet du om dom är lätta att odla?? hehe

            Kommentar

            • VisualDarkness
              • February 2010
              • 7417

              #21
              Ursprungligen postat av Kevin_III
              ok ville bara få en annan förklaring vet inte vad "Relativ" betyder.....XD så nu fick jag det hehe

              @VisualDarkness vet du om dom är lätta att odla?? hehe
              Det skulle jag knappast tro då det skulle finnas betydligt fler i så fall.
              180l Sällskap:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
              60l Asien:
              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                #22

                Verkar ju inte omöjligt om än oproduktiv.
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • Kevin_III
                  • April 2010
                  • 100

                  #23
                  Ursprungligen postat av VisualDarkness
                  http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=321&SOK=1
                  Verkar ju inte omöjligt om än oproduktiv.
                  ok tack, jag har en fråga till om detta om någon vet detta med lite mer erfarenhet än jag kan svara på
                  kan jag blanda ihop kakadua ciklid och fjärils ciklider med varandra ?? har läst att dom biter sönder varandra när de vaktar sin Rom?? tacksam för svar

                  Kommentar

                  • ElinM
                    • August 2009
                    • 28

                    #24
                    Ursprungligen postat av Kevin_III
                    ok tack, jag har en fråga till om detta om någon vet detta med lite mer erfarenhet än jag kan svara på
                    kan jag blanda ihop kakadua ciklid och fjärils ciklider med varandra ?? har läst att dom biter sönder varandra när de vaktar sin Rom?? tacksam för svar
                    Hej,

                    Jo du kan ha fjärilsciklider tillsammans med kakaduor. Jag har ett kar på 200l och jag har dem tillsammans. Dock bara ett par av varje...
                    Borellin är en ganska vek och känslig dvärgciklid som jag skulle rekomendera att inte blanda med tuffare arter. Jag har själv försökt och mina slutade äta och gömde sig mest.

                    Läs på så mycket du kan innan du skaffar dina fiskar, annars är det lätt att göra misstag som gör att man kanske tröttnar.
                    Viktigast att tänka på är att de dvärgciklider du skaffar får plats till sitt egna revir...ju fler fiskar desto mer ställer det krav på hur du inreder ditt akvarium!

                    Lycka till

                    Kommentar

                    • Kevin_III
                      • April 2010
                      • 100

                      #25
                      Ursprungligen postat av ElinM
                      Hej,

                      Jo du kan ha fjärilsciklider tillsammans med kakaduor. Jag har ett kar på 200l och jag har dem tillsammans. Dock bara ett par av varje...
                      Borellin är en ganska vek och känslig dvärgciklid som jag skulle rekomendera att inte blanda med tuffare arter. Jag har själv försökt och mina slutade äta och gömde sig mest.

                      Läs på så mycket du kan innan du skaffar dina fiskar, annars är det lätt att göra misstag som gör att man kanske tröttnar.
                      Viktigast att tänka på är att de dvärgciklider du skaffar får plats till sitt egna revir...ju fler fiskar desto mer ställer det krav på hur du inreder ditt akvarium!

                      Lycka till
                      ok, tack för svaret hehe. så de kommer inte att döda varandra eller liknande när de vaktar romen?? jag har tänkt att skaffa 1+2 fjärils ciklider och 1+2 kakadua ciklider oxå skulle detta funka tror du?? hehe

                      Kommentar

                      • ElinM
                        • August 2009
                        • 28

                        #26
                        Om de har tillräckligt med plats för varsitt revir så borde det gå bra, det är ganska många som har de arterna tillsammans. Jag tror att det har med att göra att de är så olika varandra till utseendet och att kakaduorna mest håller till på botten och fjärilarna glider runt lite högre upp.
                        Men sen finns det ju alltid mer eller mindre agressiva individer...

                        Det jag tycker är svårt med fjärilar är att få ett par som passar ihop. De är ganska känsliga och om de blir stressade är det lätt att de blir sjuka.
                        Många säger att man ska köpa en mindre grupp fjärilar och låta dem para ut sig men då måste man nog antingen ha mycket plats för dem eller en plan vad man ska göra av de som "blir över"

                        Kommentar

                        • Bladh
                          • February 2010
                          • 193

                          #27
                          Ursprungligen postat av Kevin_III
                          ok, tack för svaret hehe. så de kommer inte att döda varandra eller liknande när de vaktar romen?? jag har tänkt att skaffa 1+2 fjärils ciklider och 1+2 kakadua ciklider oxå skulle detta funka tror du?? hehe
                          Varför 1+2 fjärilar? Så vitt jag vet är dom parbildande och inte haremruvare.

                          Kommentar

                          • Kevin_III
                            • April 2010
                            • 100

                            #28
                            Ursprungligen postat av Bladh
                            Varför 1+2 fjärilar? Så vitt jag vet är dom parbildande och inte haremruvare.
                            jo för det är så mkt snack om att dom kommer jaga ihjäl varandra så jag vill inte att någon ska dö juh

                            Kommentar

                            • Kevin_III
                              • April 2010
                              • 100

                              #29
                              Ursprungligen postat av ElinM
                              Om de har tillräckligt med plats för varsitt revir så borde det gå bra, det är ganska många som har de arterna tillsammans. Jag tror att det har med att göra att de är så olika varandra till utseendet och att kakaduorna mest håller till på botten och fjärilarna glider runt lite högre upp.
                              Men sen finns det ju alltid mer eller mindre agressiva individer...

                              Det jag tycker är svårt med fjärilar är att få ett par som passar ihop. De är ganska känsliga och om de blir stressade är det lätt att de blir sjuka.
                              Många säger att man ska köpa en mindre grupp fjärilar och låta dem para ut sig men då måste man nog antingen ha mycket plats för dem eller en plan vad man ska göra av de som "blir över"
                              ok hehe jag får tänka lite mera på detta men jag skulle tro att jag kommer köpa så som jag sa tack för svaren

                              Kommentar

                              Arbetssätt...