Växtakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fredag
    • March 2003
    • 79

    Växtakvarium

    Dum fråga kanske...men jag sitter och tittar på lite böcker att beställa via Nätet. Då kan man ju inte bläddra först och se vad de innehåller.
    Jag funderar över BTN:s Akvarieguide samt kanske en växtbok. Men vad menar man egentligen med ett "växtakvarium"? Är det ett akvarium med enbart växter eller med både växter och fisk? Så att jag inte köper något som inte är aktuellt...

    Tacka för all hjälp!
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Hej Maria
    Inga frågor är dumma. Ett växtakvarium är ett akvarium där växterna är det viktigaste. Men för att det skall fungera måste man även ha fisk i. Då försöker man att begränsa antalet arter till bara några få, men desto fler individer.
    Jag tycker förövrigt att BTN:s Akvarieguide är en bra bok. Där kan man få tips på mycket.

    Guy

    Vägra guldfiskskål.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Fredag
      • March 2003
      • 79

      #3
      Tackar för snabbt svar! Har du (eller någon annan) tips på bra växtbok?

      Kommentar

      • micke eklund
        • November 2002
        • 680

        #4
        Akvarieväxter av Gerhard Brunner är kanon den är rätt gammal 1975 var mitt ex tryckt(mycket bra årtal för den delen)
        men jag kan verkligen rekommendera den ändå det står mycket utförlig beskrivningar och skötselråd som funkar bra även idag. Mycket fakta om skötsel planering osv. svart/vit 213 sid jag gav 129 spänn för den.

        Sen har vi ju alltid boken jag trånar efter just nu men den kostar ju tyvärr en slant
        Aquarium plants C Kasselman = 1200 spänn

        Mvh Micke Eklund

        Kommentar

        • Fredag
          • March 2003
          • 79

          #5
          Tackar för tipsen. Jag har tittat på boken från -75, så den har svartvita bilder...låter ju inte så roligt. Är det någon som har "Aquariumplant paradis" av Takashi Amano?

          Kommentar

          Arbetssätt...