Råd om kuliål

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av Lineli
    Min Khulii är nog fullvuxen, typ 10 cm. dina verkar rätt små så det är väl ungar.
    Jag ska kika på din projekttråd, alltid kul med projekt.

    synd med kameran, hoppas du hade kul iaf så det var värt att missa den Hi, Hi
    fullvuxen khulli blir lätt 10-14cm om de trivs och frodas *leR*

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    okej ja men ingen större fara, en kompis har den, men ska orka åka 30mil tur och retur och hämta den :P men det finns väll zoo-butiker på vägen

    Lämna en kommentar:


  • Lineli
    svarade
    Ursprungligen postat av hult87
    jag kommer skriva om det i min projekt-tråd, den heter 200L akvarium. inga bilder än, behöver låna syrrans kamera, min glömde jag på en fest 15mil härifrån okej är det stora? dom jag köpte var ganska små, typ 6-7cm
    Min Khulii är nog fullvuxen, typ 10 cm. dina verkar rätt små så det är väl ungar.
    Jag ska kika på din projekttråd, alltid kul med projekt.

    synd med kameran, hoppas du hade kul iaf så det var värt att missa den Hi, Hi

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    jag kommer skriva om det i min projekt-tråd, den heter 200L akvarium. inga bilder än, behöver låna syrrans kamera, min glömde jag på en fest 15mil härifrån okej är det stora? dom jag köpte var ganska små, typ 6-7cm

    Lämna en kommentar:


  • Lineli
    svarade
    Vad spännande med 4 st jag har bara en. Du kan väl fortsätta informera om hur det går att ha fler? Har du bilder?
    Här kostar Kuhlii-ålarna 20:-st var dina större el unga kanske det beror på det?

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    det blev 4st 39kr/st

    Lämna en kommentar:


  • Lineli
    svarade
    Grattis vad KUHL! Ett bra köp tycker jag! Hur många blev det?

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    köpt kuhlii

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av Lineli
    Nubi: Jag har köpt en Ancistrus och tycker den liknar din vad heter din mer än Ancistrus? Jag minns inte vad det stod i affären RX kanske men minns inte riktigt...
    Hej!
    Ancistrus sp. L144 heter mina . Har sett XL, och XXL ancistrus i affären, de är fullvuxna och döps till XL. Tycker det är roligare att köpa småttingar, så man får följa med deras uppväxt

    Ancistrus som ancistrus, sen finns det bruna, röd/bruna, gula och albino i L144

    Lämna en kommentar:


  • Lineli
    svarade
    Nubi: Jag har köpt en Ancistrus och tycker den liknar din vad heter din mer än Ancistrus? Jag minns inte vad det stod i affären RX kanske men minns inte riktigt...

    Lämna en kommentar:


  • Lineli
    svarade
    ja man vet aldrig

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av Lineli
    Jag ska vänta lite med att köpa någon kuli kompis eftersom jag nyss har ökat besättningen med 4 st nya men värdena är fortsatt bra. Kanske om några veckor.
    tycker jag låter toppen, mkt klokt tänkt, du kanske tom hittar ngt helt annat som du bara måste ha i karet

    Lämna en kommentar:


  • Lineli
    svarade
    Jag ska vänta lite med att köpa någon kuli kompis eftersom jag nyss har ökat besättningen med 4 st nya men värdena är fortsatt bra. Kanske om några veckor.

    Lämna en kommentar:


  • Nubi
    svarade
    Ursprungligen postat av Lineli
    Jag glömde berätta att kuli nu är rundare och har växt sedan jag tog över den
    Vad kul att du bestämt dig för att ha kvar khulisarna
    Självklart! ska du skaffa fler *leR*
    De är så roliga och söta!

    Lämna en kommentar:


  • Lineli
    svarade
    Jag glömde berätta att kuli nu är rundare och har växt sedan jag tog över den

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...