Val av filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Toker1987
    • October 2009
    • 1

    Val av filter

    Jag skall hjälpa min dotter att starta ett akvarium, Jag har nu ett gamalt 120 liters akvarium som jag fyllt upp för att kontrollera att det inte läcker, problemet är att tillhörande filter har gått sönder och nu jag vill helst ha ett billigt ytterfilter, har ingen lust att investera mer än nödvändigt när jag inte vet hur intresset hos dottern är, jag har bekanta som har haft problem med innerfilter bla att fisk sugs fast på filtret. Funderar på detta http://www.akvariumbutiken.se/filter...150l_2152.html Någon som har erfarenhet av detta.
  • toccata
    • January 2004
    • 1238

    #2
    Jag har tyvärr ingen erfarenhet av ytterfilter, men eftersom de har större filteryta är de såklart bättre. Men om du ändrar dig och blir sugen på ett innerfilter kan jag verkligen rekommendera "Fluval U3" som jag blev rekommenderad tidigare.

    Har det till mitt 110-litersakvarium. Själva impellern och "motorn" sitter längst ner på pumpen så högst upp är det en lucka där man lätt kan ta upp filterdelarna för rengöring. Man kan också ställa in så att utblåset är längs med hela pumpen istället för bara högst upp.

    Jag bytte ut de befintliga filterpatronerna (vit skumpatron + kolfilter) till såna där blå skumpatroner för att få mer filteryta (blev rekommenderad det här på zoopet).

    Så det var mitt tips om du inte vill lägga så mycket pengar i början.
    / Ebba

    Kommentar

    Arbetssätt...