fiskarter för långa akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NIC
    • January 2008
    • 5121

    #16
    Ursprungligen postat av Kensa
    säg inte det

    jag planerade en gång ett kar med måtten 250*15*15.

    hade glas + silikon.

    hade dock glömt skaffa tillstånd av "regeringen".....


    .
    Säger inte att det är så men startar man en tråd och får massa kommentarer utan att skriva igen + att man har ett kar med de måtten så kan jag nog tycka att det osar katt!

    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av NIC
      Säger inte att det är så men startar man en tråd och får massa kommentarer utan att skriva igen + att man har ett kar med de måtten så kan jag nog tycka att det osar katt!
      Å andra sidan så bemöttes roffek direkt av en massa syrliga kommentarer i fiorumet stället för seriösa svar så han/hon kanske tröttnade på Zoopet - vad vet jag.
      Om man nu tror att en frågeställning är påhittad så skall man antingen anmäla den (om man tycker att den är extremt oseriös), strunta i att skriva i tråden, eller så skall man svara seriöst.
      Man skall aldrig vara oförskämd eller ge syrliga kommentarer - då beter man sig ännu sämre än frågeställaren även om denne nu skulle vara oseriös (som vi inte vet något om i detta fall).
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #18
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Å andra sidan så bemöttes roffek direkt av en massa syrliga kommentarer i fiorumet stället för seriösa svar så han/hon kanske tröttnade på Zoopet - vad vet jag.
        Måhända, men då e man bra känslig

        Då utgår vi ifrån att tråden är seriös så jag frågar igen; vad har du för teknik i karet?
        Vad står karet på?

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #19
          Ovanligt vet jag inte om det är ,på MAF´S Utställning 06 om jag inte minns fel så var det väl ett sådant kar med dem måtten på ett ungefär med en massa växter(valesineria) som rörde sig kraftigt på ytan.Kanske Kjell har en bild liggande kanske på det han var där och tog ett antal foton.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #20
            Ursprungligen postat av Patrik Steen
            Ovanligt vet jag inte om det är ,på MAF´S Utställning 06 om jag inte minns fel så var det väl ett sådant kar med dem måtten på ett ungefär med en massa växter(valesineria) som rörde sig kraftigt på ytan.Kanske Kjell har en bild liggande kanske på det han var där och tog ett antal foton.
            Har nog inte ett foto på det akvariet - men foto nr 6 uppifrån från utställningen http://www.zoopet.com/index.php?opti...le&article=125 var rätt långt och skulle utan problem kunna göras ännu längre.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #21
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Har nog inte ett foto på det akvariet - men foto nr 6 uppifrån från utställningen http://www.zoopet.com/index.php?opti...le&article=125 var rätt långt och skulle utan problem kunna göras ännu längre.
              Det var inte det, i det karet på utställningen så var det inte nån inredning alls i då form av sten tänker jag främst på.Stod på vänster hand när man kom in bakom alla karen med Killis.
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #22
                Nu hittade jag en länk till det karet


                -------------
                Senast redigerad av Patrik Steen; 13 August 2009, 13:08.
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Flaxss
                  • November 2008
                  • 1718

                  #23
                  tack för att du hittade länk med bilder, det var ett riktigt häftigt och snyggt kar. när jag har råd ska jag skaffa ett sådant.

                  Kommentar

                  • roffek
                    • July 2009
                    • 40

                    #24
                    Hej igen! Jo men mitt inlägg är helt seriöst, tråkigt att några inte verkar tro det.
                    Jag har inte svarat eftersom jag flyttat in i min nya lägenhet.
                    Jag ska ha en pump 600 l/h. lysdioder som belysning (då jag inte ska ha några växter)
                    Kommer att ha glaskulor istället för stenar och plastgubbar eller andra roliga inredningsdetaljer i akvariet. bild kommer här:
                    Download the latest 7-Zip for Windows 11. Free、fast、secure download. Easy installation, top compression. Your go-to 7zip solution


                    tack för de seriösa svaren i alla fall

                    Kommentar

                    • NIC
                      • January 2008
                      • 5121

                      #25
                      Vad synd att du har valt onaturlig inredning men hey, det är ditt kar.
                      Blir det tetror?

                      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                      Kommentar

                      • Wictor_88
                        • March 2007
                        • 210

                        #26
                        Plastgubbar? actionman?

                        Kommentar

                        • malfunkshun
                          • September 2008
                          • 394

                          #27
                          Ta halvstora stenar som är platta och runda, typ den sorten som finns i strömmande vatten, komplettera med grovkornig sand. Ett ytterfilter med en kapacitet som är 3-4 ggr akvariets volym, in och utlopp i varsin ända av akvariet. Sen köper du zebrabotia eller annan trevlig fisk som gillar strömmande vatten. Kanske nån Sewellia art. Har du tur så kanske dom leker.
                          Jag skulle nog helst undvika plastgubbar och glaskulor. Ser aldrig bra ut.

                          Kommentar

                          • DjTommy
                            • October 2008
                            • 321

                            #28
                            Ursprungligen postat av roffek
                            Hej igen! Jo men mitt inlägg är helt seriöst, tråkigt att några inte verkar tro det.
                            Jag har inte svarat eftersom jag flyttat in i min nya lägenhet.
                            Jag ska ha en pump 600 l/h. lysdioder som belysning (då jag inte ska ha några växter)
                            Kommer att ha glaskulor istället för stenar och plastgubbar eller andra roliga inredningsdetaljer i akvariet. bild kommer här:
                            Download the latest 7-Zip for Windows 11. Free、fast、secure download. Easy installation, top compression. Your go-to 7zip solution


                            tack för de seriösa svaren i alla fall
                            Riktigt fin idé, kul med lite inredning utöver det normala.. Väntar med spänning på fler bilder.
                            54 liter BB
                            96 liter Dagis
                            375 liter Malawi

                            Kommentar

                            • roffek
                              • July 2009
                              • 40

                              #29
                              bilder: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=134536

                              Kommentar

                              Arbetssätt...