GUPPY LEK

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • apan_ola
    • March 2003
    • 280

    GUPPY LEK

    Hej allesammans!

    Mina två guppy som jag nu haft i 2 dagar. får ingen vidare lugn stund hela tiden. Min kampfisk jagar dom, visst hinner dom bort och får en hel del tid för sig själva, men jag vill underlätta för dom. ska jag köpa yngelkasse och lägga i guppyparet i mitt 160 liters kar. Och sen när hon blir stor om magen ta ut hanen och låta honan vara för sig själv med mycket mat?
    Efter detta, hur ska jag fortsätta för att få robusta och fina guppy exemplar ?

    mu
    160 liters sällskap
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    hej
    kamphannen jagar dom för att dom har stora fenor.
    den tror att det är en annan kamphanne, så det vore bra om du flyttade kamphannen till ett annat kar.
    sen kan du ju låta honan föda i det stora karet lägg i javamossa sen fångar du upp ynglena.
    det är lite svårt att ha honan i yngelkassen när den ska föda, den vill ut hela tiden.

    MVH Shpend

    Kommentar

    • apan_ola
      • March 2003
      • 280

      #3
      Jag är nästan helt säker på att kamphanen kmr jaga honan när hon ska föda. Hur ser man att honan kan bara sig ?

      mu
      160 liters sällskap

      Kommentar

      • apan_ola
        • March 2003
        • 280

        #4
        hur ser man att honan kan PARA sig?

        mu
        160 liters sällskap

        Kommentar

        • apan_ola
          • March 2003
          • 280

          #5
          annars kan ja lägga kamphanen i yngelkassen. och sen när den har fött i lugn och ro så flyttar jag ut kamphanen och flyttar in ynglena.

          mu
          160 liters sällskap

          Kommentar

          Arbetssätt...