hej skulle vilja ha lite tips efter som det är "mitt" första akvarium och har fått tag på ett 8 kantigt akvarium på ca 70 cm högt. Skulle vilja ha lite tips på hur ja ska inreda det, och vilka fiskar ja skulle kunna ha och kan ja ha min kampfisk hona där efter som hanen dött, och hon inte tycker om dom andra fiskarna i min brors akvarium.
tips
Kollaps
X
-
Hur många liter är det på?
Problemet med 8 kantiga akvarium är att de är väldigt höga, men knappast nån längd. Detta gör att man inte kan ha någon fisk som blir lång eller som behöver mycket utrymme att simma på, för de ska inte behöva simma upp och ner.
Om vi låtsas att ditt akvarium är 60 liter och 8 kantigt, så skulle jag säga att du får leta fisk som trivs i 30-40 eftersom 8 kantigt har så liten längd.
Men tror definitivt att du kan ha kampfisk honan där, dock kommer hon nog inte gilla någon av invånarna som du köper heller (Kampfiskar, både honor och hanar, är väldigt kräsna med sitt sällskap), så det kommer bara föra problemet vidare till dig.Tillbaks efter paus.
-
Ett bild ex. du får tänka dig halva akvariet eftersom detta ett rektangulärt karhttp://i32.photobucket.com/albums/d4...0710200602.jpg
Viva Leo BuscagliaKommentar
-
Kommentar