Saltvatten i Småland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoolander
    • August 2008
    • 271

    Saltvatten i Småland

    Efter att ha sett så många fina saltvattensakvarium börjar jag bli lite sugen...

    Problemet är att jag bor i djupaste småland och tror inte att en butik i närheten ens säljer fisk eller tillbehör...

    Något i Småland som håller på med salt? Vart handlar ni?
  • Tenkare
    • May 2005
    • 2519

    #2
    Nu känner jag inte till mycket om småland, men du kan ställa samma fråga på saltvattensguiden.se
    Neca eos omnes, deus suos agnoscet


    Min zon Min Tenkare

    Kommentar

    • endymion
      • October 2006
      • 680

      #3
      Stig i Gemla utanför Växjö har en liten saltvattensbutik i källaren med bra priser, sitt företag kallar han för Ocean Akvarium. Annars finns ju Korallfisken i Linköping och Ciklidleken i Lerum.

      Kommentar

      • Don Kiwin
        • April 2007
        • 114

        #4
        http://www.poseidonakvarium.se/ i Nässjö finns ju oxå

        Kommentar

        • Alfons
          • March 2008
          • 42

          #5
          Beror ju på vart i småland man bor..

          Kommentar

          • JeBoro

            #6
            Ja poseidonakvarium i nässjö är rätt nystartat så han har inte hunnit få igång så många akvarium än men om ett tag kommer han ha rätt mycket, ett femtontal saltvattenskar har han på gång. Hans malawiavdelning är klar.

            Kommentar

            • Tors hammare
              • April 2007
              • 572

              #7
              Det går också att beställa och få det skickat med bussfrakt. Men du får betala lite extra för att det garanterat skall komma fram samma dag.
              Mvh Peter

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                #8
                Tusan också - Poseidon verkar uppenbarligen vara värt ett besök men jag tar ju normalt Krösatåget 14.53 från Nässjö tillbaka hem till Huskvarna. Får kanske passa på någon gång dagen efter hustruns bakjour då hon slutar tidigare...
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • JeBoro

                  #9
                  Ursprungligen postat av erikthur
                  Tusan också - Poseidon verkar uppenbarligen vara värt ett besök men jag tar ju normalt Krösatåget 14.53 från Nässjö tillbaka hem till Huskvarna. Får kanske passa på någon gång dagen efter hustruns bakjour då hon slutar tidigare...

                  Ja det börjar arta sig, men saltavdelningen har inte blivit riktigt klar än för dom fick börja renovera väggar efter fuskbygge från förra hyresgästen.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...