Boktips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tobias.nero
    • January 2008
    • 384

    Boktips?

    Hej hej!
    Jag undrar om ni har något bra boktips, jag har läst Daniel Knops bok nu (ett par ggr). Jag skulle vilja ha något att ha vid sängen som man kan bläddra lite i innan man somnar så jag kan drömma gott.

    Jag har kollat på bl a saltvattenguiden men om man tittar på betygen dom har satt där så är det oftast inte mer än 2 max 3 personer som betygsatt.

    Böckerna får gärna gå lite djupare in på bl a arter av alla dess slag. Engelska är inga problem (Dock får det gärna vara på en lagom nivå).

    MVH /Tobias
    MVH /Tobias
  • havre
    • September 2006
    • 281

    #2
    Om du säger lite mer ingående VAD du vill läsa om är det lättare att tipsa

    Mvh Thomas
    Akvarium über alles

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Fosså Nilsens böcker tycker jag är rätt bra
      Basic - Reef Secrets
      Lite mer avanacerad - The Modern Coral Reef Aquarium-serien

      Dessutom kan jag gärna rekommendera Julian Spungs böcker
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • tobias.nero
        • January 2008
        • 384

        #4
        havre: Jag har som sagt läst Daniel Knops bok, och vill komma vidare. Vad som skulle kunna tänkas vara lämplig läsning efter den boken.

        Jag kan tänka mig att boken/böckerna kan handla om: Tekniken, vattenkemi, arter (allt möjligt levande man kan ha i salt). Och som jag skrev innan får det gärna gå liter djupare. Jag tycker att Knop´s bok var mycket bra men vill nu gröta ner mig djupare i all info som cirkulerar där ute.

        Kjell: Tack så mycket för tipsen, jag har faktiskt kollat på Spungs böcker men ville gärna höra vad andra tycker om dom (dom är ganska dyra) innan jag köper någon av dom.

        MVH /Tobias
        MVH /Tobias

        Kommentar

        • Tors hammare
          • April 2007
          • 572

          #5
          Ursprungligen postat av tobias.nero
          havre: Jag har som sagt läst Daniel Knops bok, och vill komma vidare. Vad som skulle kunna tänkas vara lämplig läsning efter den boken.

          Jag kan tänka mig att boken/böckerna kan handla om: Tekniken, vattenkemi, arter (allt möjligt levande man kan ha i salt). Och som jag skrev innan får det gärna gå liter djupare. Jag tycker att Knop´s bok var mycket bra men vill nu gröta ner mig djupare i all info som cirkulerar där ute.

          Kjell: Tack så mycket för tipsen, jag har faktiskt kollat på Spungs böcker men ville gärna höra vad andra tycker om dom (dom är ganska dyra) innan jag köper någon av dom.

          MVH /Tobias
          Jag är väldigt förtjust i Sprungs böcker, har i stort sett alla.

          Bornemans bok om koraller är också en bra bok.
          AQUARIUM CORALS
          SELECTION, HUSBANDRY AND NATURAL HISTORY
          Senast redigerad av Tors hammare; 09 April 2008, 17:32.
          Mvh Peter

          Kommentar

          • tobias.nero
            • January 2008
            • 384

            #6
            Spungs böcker är beställda vol 1-3
            Så nu blir det att rulla tummarna tills dom kommer.

            Tack ska ni ha!

            MVH /Tobias
            MVH /Tobias

            Kommentar

            Arbetssätt...