Salträkor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    Salträkor.

    Om jag skulla vilja ha ett saltkar, säg Clown hotell, färdigt och allt för enkelhetens skull - till att endast ha räkor i, riktigt radioaktiva räkor

    Vad krävs av mig som akvarist? Vad behöver jag?

    Slatvattensfiskar intresserar mig inte ett dugg, utan det är bara räkorna jag är ute efter.

    //C
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.
  • Baf2
    • February 2008
    • 421

    #2
    Använd Google så hittar du all info du behöver ha!

    Kommentar

    • NiXoN
      • December 2003
      • 2068

      #3
      Salt, saltmätare, vattentester, levande sten, 1-2 bra böcker(obs du behöver läsa dom),osmos kan vara bra broende på hur ditt vatten är.
      Eventuelt lite tillsatser beroendepå hur du vill driva burken.

      Fisk o räkor har ungefär samma krav dvs relativt enkla, du bör dock vara nogrann med vattenbyten för att ömsningarna skall funka bra.
      Jag skulle hävda att du behöver läsa på lite om saltvattenskemi allmän drift av saltkar även om du skall ha "bara" räkor.

      Flertalet saltvattensräkor är extremt revirhävdande och kommer bokstavligen att plocka ihjäl andra räkor. Dvs väljer du fel art så blir de den enda i karet.

      //NiXoN

      Kommentar

      • Radioaktiva Räkor
        • May 2007
        • 1760

        #4
        Okey, tack för det svaret Då vet jag.

        //C
        With a licence to krill!
        Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Om du vill hitta bra information om uppstart av saltkar för räkor tror jag några besök på Saltvattensguiden kan vara till hjälp. Läs även Lasses artikel om start av saltvattensakvarium, http://www.zoopet.com/index.php?opti...431&Itemid=206
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          Arbetssätt...