Jag behöver hjälp med att hitta fakta om Pistolräka, Alpheus cf. bellulus. Vill oxså veta vad jag ska mata med...
Fakta om Pistolräka
Kollaps
X
-
Gör en sökning på "snapping shrimp" eller "pistol shrimp" på google. Även pistolräka ger en del träffar.
Mitt par, en pistolräka av okänd art och min räkgoby har nu levt i mitt kar /110 liters Red Sea Max i nästan 9 månader. Den äter vad den får tag på men jag har märkt att sk maltabletter (för L-malar i sötvattenskar) verkar gå åt fort - de åker i alla fall snabbt ner i hålet.
Se för övrigt dessa två snuttar
och
MVH LasseJag är inte tillräckligt ung för att veta allt
-
Nån som kan svara på detta i denna länk?
Det som inte tar död på en, gör en starkare!Kommentar
-
Det som inte tar död på en, gör en starkare!Kommentar
-
Jag ger min goby formula one och massa olika frysfoder, vilket jag försöker få att segla ned vid ingången, det som inte gobyn hinner ta plockar räkan istället. Om du vet vart ingången är är det bara att lägga det du matar fiskarna med eller maltabletter. Min "hugger" även ned macroalger och drar in i sin håla som den verkar mumsa på.
Mvh ThomasAkvarium über allesKommentar
-
Jag ger min goby formula one och massa olika frysfoder, vilket jag försöker få att segla ned vid ingången, det som inte gobyn hinner ta plockar räkan istället. Om du vet vart ingången är är det bara att lägga det du matar fiskarna med eller maltabletter. Min "hugger" även ned macroalger och drar in i sin håla som den verkar mumsa på.
Mvh ThomasDet som inte tar död på en, gör en starkare!Kommentar
Kommentar