Osmos

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pear
    • September 2007
    • 256

    Osmos

    Har kopplat min osmos till uttaget för tvättmaskin, kör ni med fullt öppna kranar eller begränsar ni flödet,trycket?
    PETER
    240L Saltvatten
    Terrarie

    Västerås
  • mazzkot
    • June 2007
    • 400

    #2
    vad är osmos ?

    Kommentar

    • Intercepter
      • January 2006
      • 962

      #3
      jag begränsar ,
      jag vrider kranen till det läge där jag ser att jag får mest osmosvatten till att rinna

      Kommentar

      • Tors hammare
        • April 2007
        • 572

        #4
        Jag kör endst helt öppet när jag "spolar" ur osmosen (vilket jag gör när jag kör igång den ca 15-30 minuter), sen så skruvar jag åt den nästan helt.

        Nu har du den kopplad på ett speciell kran så du riskerar väl inte att få in varmvatten av misstag.
        Men jag nämner det i alla fall, om man kopplar den så att det går att öppna varm eller kallvatten, så var mycket noga med att aldrig av misstag öppna varmvattenkranen för då förstörs osmosfiltret.
        Senast redigerad av Tors hammare; 02 December 2007, 17:53.
        Mvh Peter

        Kommentar

        • Pear
          • September 2007
          • 256

          #5
          Kör på tvättmaskinskoppling kallvatten. Öppnade kranen till hälften får nästan en 25L dunk på 1,5 tim. Vill inte ösa på så jag skjuter membranet.
          PETER
          240L Saltvatten
          Terrarie

          Västerås

          Kommentar

          • Tors hammare
            • April 2007
            • 572

            #6
            Ursprungligen postat av Pear
            Kör på tvättmaskinskoppling kallvatten. Öppnade kranen till hälften får nästan en 25L dunk på 1,5 tim. Vill inte ösa på så jag skjuter membranet.
            Ok, det var vattenkranen du pratade om (den har jag fullt öppet, men jag har inte mer än ca 3 bar heller). Trodde du pratade om kranen som styr vattnet i själva osmosen.
            Mvh Peter

            Kommentar

            • Pear
              • September 2007
              • 256

              #7
              OK...Har inte värdet på trycket så jag kör halv öppen kran..Rinner på i maka takt.
              PETER
              240L Saltvatten
              Terrarie

              Västerås

              Kommentar

              Arbetssätt...