litet saltkar!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MichaelE
    • June 2002
    • 903

    #16
    jag har ett 380L saltkar med fisk, räkor, rörmaskar, sniglar, mjukkoraller, stenkoraller (SPSer) mm och anser att det inte är mer tidskrävande än ett sötkar.
    Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

    Nu med både salt och sött .
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

    Kommentar

    • Per81
      • December 2004
      • 26

      #17
      Ursprungligen postat av MichaelE
      jag har ett 380L saltkar med fisk, räkor, rörmaskar, sniglar, mjukkoraller, stenkoraller (SPSer) mm och anser att det inte är mer tidskrävande än ett sötkar.
      låter som ett jätte fint akvarie. men det kostar säkert mycket och du har säkert sump och en massa annan automatik??

      detta blir litet och väldigt basic och jätte billigt.
      Rock On / Per

      Kommentar

      • MichaelE
        • June 2002
        • 903

        #18
        jo sump har jag och lite andra grejer men mitt första saltkar körde jag utan sump och mycket andra grejer som jag har i detta och det gick bra det med.
        Tror att det karet jag har nu har kostat mig runt 10-11 000kr och det kanske låter mycket men det finns en hel del folk som lägger ner 10 gg så mycket på sina saltkar.
        Mitt första saltkar körde jag utan sump och mycket mindre teknik och det kostade nog runt 2-3000 allt som allt.
        Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

        Nu med både salt och sött .
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

        Kommentar

        • andreassofus
          • November 2005
          • 5643

          #19
          Ursprungligen postat av MichaelE
          jo sump har jag och lite andra grejer men mitt första saltkar körde jag utan sump och mycket andra grejer som jag har i detta och det gick bra det med.
          Tror att det karet jag har nu har kostat mig runt 10-11 000kr och det kanske låter mycket men det finns en hel del folk som lägger ner 10 gg så mycket på sina saltkar.
          Mitt första saltkar körde jag utan sump och mycket mindre teknik och det kostade nog runt 2-3000 allt som allt.

          trodde inte man kunde köra utan sump?? vad hade du för "grejer" till de billiga altenativet?
          Mvh Andreas
          min zoon
          msn adress

          Kommentar

          • MichaelE
            • June 2002
            • 903

            #20
            pumphuvuden och skummare va väll den teknik jag hade, och belysning förstås.
            Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

            Nu med både salt och sött .
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

            Kommentar

            • Per81
              • December 2004
              • 26

              #21
              Ursprungligen postat av MichaelE
              jo sump har jag och lite andra grejer men mitt första saltkar körde jag utan sump och mycket andra grejer som jag har i detta och det gick bra det med.
              Tror att det karet jag har nu har kostat mig runt 10-11 000kr och det kanske låter mycket men det finns en hel del folk som lägger ner 10 gg så mycket på sina saltkar.
              Mitt första saltkar körde jag utan sump och mycket mindre teknik och det kostade nog runt 2-3000 allt som allt.

              detta kommer som sagt att bli mitt första saltkar och kommer i runda slängar kosta 3-4000 med allt och jag kommer att köra utan sump...
              fungerade första ditt bra?
              vad hade du i (fisk. koraller)?

              10-11000 tusen låter inte så mycket med tanke på att mitt 470 malawi kostade runt 13k med allt.....
              Rock On / Per

              Kommentar

              Arbetssätt...