saltvatten!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aquasafe
    • February 2005
    • 138

    saltvatten!

    vad är det minsta storleken på ett saltvattensakvarium? ph,kh temp? belysning?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Vad hade du tänkt hålla?
    Bara fisk, eller ett korallrevsakvarium med levande stenkoraller?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • aquasafe
      • February 2005
      • 138

      #3
      jag vill bara ha koraller , kanske en räka

      Kommentar

      • Mr B
        • September 2004
        • 1310

        #4
        Titta på ett renodlat saltvattens forum, nu kommer jag inte ihåg vad det svenska heter, men det borde finnas micro kar hjälp där, tror minsta "fungerande" jag har sett är runt 5-10 liter, men det blir en jäkla massa mer jobb, än 2 kubik meter vatten....

        ph,kh,temp, osv beror ju på mer exakt vad du ska ha för nånting...

        Lycka till, själv vill jag en dag ha ett snyggt söderhavs korallrev, med putsarräkor och nånting som kan bli putsat... på minst ett par simbasängers storlek... det får komma när jag har råd.
        B!

        Kommentar

        • aquasafe
          • February 2005
          • 138

          #5
          jag har ett 112L som jag tänkte ha koraller i , kan det funka? finns det någon sida om saltvatten?

          Kommentar

          • Mr B
            • September 2004
            • 1310

            #6
            här tror jag. Och ja, det bör gå att få det att fungera, större ska vara lättare, och utrsutningen är i stort sett densamma, överdimensionera gärna, så kan du bytta till en större balja, den dagen du har lust med det.
            B!

            Helgerån, och ovanpå det är deras forum nere *suckar tungt* Blir jag straffad nu ?
            Senast redigerad av Mr B; 17 February 2005, 12:47.

            Kommentar

            • Tropfrog
              • October 2002
              • 8078

              #7
              Kolla min zoon om när jag byggde mitt 70 liters saltvattensakvarium. Däri hade jag bland annat amphibion occelaris (nemofisk. Har du 112 liter så har du goda möjligheter att lyckas.
              MVH
              Magnus
              min zoon

              Kommentar

              • aquasafe
                • February 2005
                • 138

                #8
                hdfh

                Kommentar

                Arbetssätt...