sniglar och lättskötta firrar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flippis
    • July 2004
    • 7

    sniglar och lättskötta firrar?

    Funderar på att köpa ett saltvattens akvarium óch vill gärna ha lite tips på:
    1: lättskötta firrar (gärna ganska billiga också
    2: bra böcker till nybörjare på saltvatten ( helst ej på engelska)
    3: om det förekommer sniglar på rutan såsom i sötvattensakvarium och hur man i så fall gör för att förhindra detta.

    planerar att skaffa ca ett 200 liters så det får helst inte vara alldeles för stora firrar heller..

    Tacksam för svar.
    mvh. flippis
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    1: frökenfiskar av nästan alla arter är både billiga och lätta, men agresiva.
    2: Finns bra böcker på tyska
    3: Man skall inte förhindra sniglar i saltvattensakvarium, man skall lägga otaliga 100 lappar på att köpa sniglar som håller rent.

    Mitt tips: Skaffa en bra bok. Läs, läs, läs och läs. För att lyckas krävs det mycket kunskap.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Flippis
      • July 2004
      • 7

      #3
      <font face="Book Antiqua">Mycket möjligt att det finns de som lägger ner massor av pengar på sniglar (*yuck*)till sitt akvarium men aldrig i livet att en snigler sätter sin fot(?) i mitt akvarium.Så det kan alltså inte komma några sniglar "ofrivilligt" i akvariet? Undrar om man kan ha dessa "frökenfiskar" till sammans med clown-fiskar?
      Ungefär 5 pers. har sagt att man ska läsa böcker och ja håller me men de e ju så förbannat svårt och hitta några vettiga böcker om detta på svenska( hjälper tyvärr inte mycket om de är på tyska).
      Tack i alla fall för det snabba svaret.
      Mvh. Flippis
      </font id="Book Antiqua">

      Kommentar

      • nynick
        • January 2004
        • 165

        #4
        Om du inte vill ha sniglar sa skaffa inte ett saltvattens akvarium, dom ar i det narmaste ett maste. Clown fiskar ar nara beslaktade med froken fiskar (om inte i samma slakt till o med) sa det ar nog ingen lyckad kombination....kommer kanske att bli slagsmal till dods eftersom alla fiskar ar super aggressiva.

        Kommentar

        Arbetssätt...