saltvatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nicko
    • June 2004
    • 63

    saltvatten

    Funderar på att starta upp ett saltvattenskar i höst och undrar lite om det finns nån bra säljare i dalarna som säljer saltvattensfiskar, prylar m.m
    600/eldbuk, Puckelhuvud, Knivfisk, Salvini
    240/Malawi
    110/Diskus, Kulfisk, m.m
    60/Malawiyngel
    63/ 2 gäddciklider
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Troligtvis finns det ingen butik alls i Dalarna. Om du frågar mig så finns det bara en bra butik i Sverige och den ligger i södertälje.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • nicko
      • June 2004
      • 63

      #3
      Vad heter den butiken? Har den någon hemsida?
      600/eldbuk, Puckelhuvud, Knivfisk, Salvini
      240/Malawi
      110/Diskus, Kulfisk, m.m
      60/Malawiyngel
      63/ 2 gäddciklider

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        Korallrevet heter den. Hemsida vet jag inte, kolla om du kan hitta någon länk på saltvattensguiden. Finns det ingen länk där så har dom förmodligen ingen hemsida.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • nynick
          • January 2004
          • 165

          #5
          Det har ar sant om alla typer av akvarium men speciellt for saltvattens. Absolut bast och defenitivt billigast blir det om du handlar med andra privat akvarister och skippar affarerna helt och hallet. Mindre sjukdomar, mindre dod och mindre pengar!! Battre an sa blir det inte har i livet.

          Kommentar

          • Tropfrog
            • October 2002
            • 8078

            #6
            Dock så är det ganska så svårt att få dom fiskarna man vill ha. Efterssom väldigt få arter odlas så kommer nästan alla från en affär. Dom som säljs privat säljs oftast för att någon har gett upp, jag tror inte att dom fiskarna är mycket bättre.

            Dock så tycker jag att byta/köpa koraller privat är det absolut bästa bvåde för den du handlar med/för dig/för naturen.
            MVH
            Magnus
            min zoon

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Har inte varit på Korallrevet på många år, men tycker att JR akvarium i Täby har väldigt bra saltvatten.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • Stinasp
                • February 2003
                • 35

                #8
                Kika in på Akvarielagrets hemsida. Länk finns på zoopets första sida, längst ned.

                Kommentar

                Arbetssätt...