Eremitkräft kar!?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hummer
    • June 2003
    • 417

    Eremitkräft kar!?!

    Jag har ett 105liters över som jag tänkte ha nåt skoj i. Tänkte först på land eremitkräftor men nästan alla säger att dom är så tråkiga. Men att eremitkräftor som man har i saltvatten är skit skoj. Så jag undrar nu. Vad måste jag ha i karet? Kan jag ha följande, 2-3cm vanlig akvariesand, något kg kalksten + lite annan sten, Sen ha ett pumphuvud med ett filter på. Eller måste jag ha skummare och LS?
    Life's for my own, to live my own way
    Mina kar: 375L, 105L, 70L, 37,5L och 24000L
    Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=102886
  • mats41
    • February 2004
    • 593

    #2
    är de 24000 liters du måste nog satt dit några 0 or för mycke.
    Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Visst kan du köra ett eremitkar utan skummare, bara du matar försiktigt och byter vatten någorlunda regelbundet. Men löevande sten tycker jag inte att du skall hoppa över. Levande sten är inte bara nödvändigt utan även väldigt kul. Det är väldigt kul att se hur olika djur kryper ut ur stenen med tiden som inkörningen kommer igång. Det som händer i stenen de 3 första månaderna är väldigt kul att följa. 5 kg räcker gott om du bara skall ha eremiter. Dina kräftor kommer att hitta mycket av sin mat i stenen så mer sten är inte fel. Leta efter dom små eremiterna med blå/svart randiga ben, dom är ganska så aktiva och väldigt roliga.
      Lycka till
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • Hummer
        • June 2003
        • 417

        #4
        mats41: det ska vara 24000L, När det blir sommar ska jag fylla den med vatten. Då får du se vad jag har där
        Tropfrog: Okej, men jag bor i Gävle så jag lär åka långt för att köpa LS. Men vi får se hur det blir.
        Life's for my own, to live my own way
        Mina kar: 375L, 105L, 70L, 37,5L och 24000L
        Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=102886

        Kommentar

        • Tropfrog
          • October 2002
          • 8078

          #5
          De flesta affärer kan skicka med bussgods. Kolla med korallrevet i Södertälje. Vart skulle du få tag i eremiterna då?
          MVH
          Magnus
          min zoon

          Kommentar

          Arbetssätt...