Bambuhaj

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ShadowDawn
    • August 2003
    • 313

    Bambuhaj

    Såg när jag var på fiskaffären en haj som kallades bambuhaj.
    Den var vit & svartrandig. I samma akvarium fanns det också ett hajägg.
    Priset för den lilla bambuhajen var i allafall 1195kr om jag inte minns fel.
    Nu undrar jag lite om den här hajen, för jag blev faktiskt lite intresserad.
    Tex hur stor den blir, vad den äter, var det ett högt pris, är den lämplig som akvariefisk etc
    Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

    #2
    det finns en handfull olika bamboo sharks. Alla inom släktet Chiloscyllium.

    Baserat på din beskrivning var det troligen denna:
    http://filaman.uni-kiel.de/Summary/SpeciesSummary.cfm?ID=5120&genusname=Chiloscyllium &speciesname=plagiosum

    Jag har ingen vidare koll på hajjar som akvariefisk. Det är en saltvattensfisk kanske jag skall nämna? Den blir inte så grymt jättestor men om man skall applicera samma tumregler som till sötvattensfisk så krävs det väll ca 4m akvarium till den iallafall.
    fish r friend

    Kommentar

    • ShadowDawn
      • August 2003
      • 313

      #3
      Om jag inte visste att det var en saltvattensfisk, varför postade jag då denna topic i saltvattensfisk-forumet????????
      Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

      Kommentar

      • Daniel Odell
        • November 2002
        • 1595

        #4
        aaah det såg inte jag, mitt misstag. men det är så många nybörjarakvarister som gapar om sina hajjar ... paroon, silver, hajmal etc så ja uhm... äääh ursäkta mig ;-)
        fish r friend

        Kommentar

        Arbetssätt...