skillnad salt o ocean?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalendula
    • May 2010
    • 29

    skillnad salt o ocean?

    Hej!

    Jag undrar vad det är för skillnad på saltvatten akvarium och Ocean akvarium?

    Vänliga hälsningar
    Kalendula
    Fides, spes, caritas, maior autem horum est caritas
  • Kalendula
    • May 2010
    • 29

    #2
    Ingen?
    Fides, spes, caritas, maior autem horum est caritas

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Jag har aldrig hört uttrycket "ocean akvarium", så jag vet inte exakt vad det är du frågar. Det finns ett särskilt akvariesalt som heter Instant Ocean, men det är inte egentligen annorlunda än nån annan saltblandning för akvarieändamål.

      Vad gäller salthalt så är fullt marin salthalt 31 - 37 promille, och normalt sett menar man 35 promille. 0.5 till 30 promille är brackvatten. Under 0.5 promille är sötvatten.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Kalendula
        • May 2010
        • 29

        #4
        Jag såg ett ocean akvarie som var tillsalu på blocket, därför funderade jag på vad det egentligen var för skillnad. Kanske kunde tänka mig att man bara hade koraller o kallt vatten o inga fiskar. Men det stämmer kanske inte med mitt tänk...
        Fides, spes, caritas, maior autem horum est caritas

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          TROR att Oceanakvarium är ett produktnamn.

          Hittade denna sida http://www.uda.co.uk/rena_api1.htm och det märket verkar ha både sötvattens och saltvattensakvarium
          Senast redigerad av Kjell Fohrman; 20 June 2010, 11:34.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kalendula
            • May 2010
            • 29

            #6
            Tack!

            Blev bara lie förundrad, för akvariet hade så konstigt ljus, samt svarta bak o kortväggar o två jättestora utombordspumpar. Så jag tänkte att det var något speciellt med det.
            Fides, spes, caritas, maior autem horum est caritas

            Kommentar

            Arbetssätt...