JBJ 106 nanocube..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liljeros84
    • September 2008
    • 108

    JBJ 106 nanocube..

    Tjenare tjenare...
    klart man är sugen på saltvatten, suttit och klurat lite, men tror att det är billigare att handla ett färdigt "kitt" som nybörjare för att testa, och det här verkar ju inte helt galet, men som sagt jag är helt novis när det gäller saltvatten...

    Nån som vill göra ett utlåtande?
    prislappen är kanon tycker jag

    http://www.liljeros.net
    under Blogg finns det fisk, taskigt uppdaterad dock
  • GustavE
    • January 2010
    • 19

    #2
    Kan själv ingenting om saltvatten men om du är sugen så är det väl bra att slå till. Köp en bok och läs artiklar på nätet. Man lär sig bäst genom praktik anser jag och fel måste man kunna göra för att lära sig.

    Kommentar

    • liljeros84
      • September 2008
      • 108

      #3
      Ursprungligen postat av GustavE
      Kan själv ingenting om saltvatten men om du är sugen så är det väl bra att slå till. Köp en bok och läs artiklar på nätet. Man lär sig bäst genom praktik anser jag och fel måste man kunna göra för att lära sig.
      Ja precis, jag vill klämma och känna på saker för att lära mig, men känner ingen som håller på med salt, ahh man får la övertala frugan och sen slå till
      http://www.liljeros.net
      under Blogg finns det fisk, taskigt uppdaterad dock

      Kommentar

      • NiXoN
        • December 2003
        • 2068

        #4
        Nanokuben är väl ett hyfsat kitt med bra ljus, har inte provat själv dock.
        Sen att lära sig vartefter är en vanlig o fungerande strategi på sötsidan som hör hemma där.
        Skall du prova på salt så gör de rätt från början, kostnaderna för misslyckanden är höga.
        Bara som exempel så finns de dom som medicinerat i huvudkaret och saboterat all sin levande sten som kostar 140-180kr/kg.

        Det finns duktiga akvarister med salvaten i dina trakter, kolla på SVG o se om du inte kan få komma på besök hos någon.

        //NiXoN

        Kommentar

        Arbetssätt...