Nano akvarium (wave/cocoon)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jimflip4
    • March 2009
    • 22

    Nano akvarium (wave/cocoon)

    Hej !
    jag har ´kollat runt på nano akvarium på bla pwss.se där finns det cocoon akvarium.
    Sen hittade jag detta nano akvarie, då undrar jag om det är någon som har ett sånt ,är ni nöjda?
    för det är ändå billigare en ett cocoon, (dock vet jag inte hur mycket frakten kostar).

    så som jag har förstått det, så används cocoonet till sötvatten och wave-nanot till saltvatten. om det inte skulle vara så, vad ska man införskaffa sig för att få det att fungera som saltvattens akvarium ?


    men jag lägger en länk till detta , skriv och tyck till


    http://www.korallen.dk/product.asp?product=1184 (wave-nano)
    http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=646&page=1 (cocoon-nano)

    MvH/JIM
  • jimflip4
    • March 2009
    • 22

    #2
    okej nu tycks min tråd blivit flyttad till saltvatten, men jag har inga större funderingar till saltvatten utan bara "tänkte". Jag är mest intresserad om jag kan använda det som sötvattensakv .

    Kommentar

    • Hundben
      • May 2008
      • 11

      #3
      Har ingen aning

      Vet inte vart du bor men Bromma Zomarknad har coccons akvarium med bra pris, vet det för jag köpte ett 20 L för 599kr då vet att det låg på runt 1000kr om inte mer där jag bor, värt att kolla

      Kommentar

      • Sumpan
        • December 2008
        • 238

        #4
        Har ett cocoon 20 L, grymt nöjd. Bra belysning, bra och snyggt glas!

        Rekomenderar verkligen - och bromma zoomarknad har som sagt riktigt bra priser på dessa paket.

        Filtret låter en del men det går att leva med.

        Jesper
        200L Asien
        56L
        27L

        Kommentar

        • Lasse
          • October 2002
          • 1965

          #5
          Tja - det är inget speciellt med olika kar om de fungerar till sött eller salt. Bägge akvarierna går att använda till både salt och sött.

          MVH Lasse
          Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            är det svårt att ha små saltvattensakvarium jämt emot stora akvarium? typ 30 liter
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            Arbetssätt...