snart slut på säsongen (här iaf)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nadiagb
    • November 2004
    • 137

    #16
    nej, den verkar inte ha sugmun. det lilla den vill visa uppa! pigg och synliga är dom men när man vill titta nogrannare så är det som om dom vet och tycker "glöm det"

    Ursprungligen postat av eriahl
    I mina ögon är fisken på din bild en solklar sandkrypare. Teckningar kan ju skifta så man kan ta fel iofs. Men har den verkligen en riktig sugmun så att den kan suga fast sig på tex rutorna? Sandkryparen har inte det.

    Erik
    Koi, guldfisk, shubunkin, guldid, sandkrypare och nu senast äckliga beiga fasansfulla flugor

    Kommentar

    • nadiagb
      • November 2004
      • 137

      #17
      efter lite eftersökning verkar det faktiskt vara sandkrypare, gobio gobio, som jag har. mina har skäggtömmar som den här
      Senast redigerad av nadiagb; 28 September 2005, 17:25.
      Koi, guldfisk, shubunkin, guldid, sandkrypare och nu senast äckliga beiga fasansfulla flugor

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #18
        Några till "toppkvalitetsbilder", 6,7,8. Du ser tex fläcken på gällocket som dina oxå har. http://pg.photos.yahoo.com/ph/pinnta...8b.jpg&.src=ph
        Bilden du hittat är en döing, nog formalininlagd stackare. Men det syns ju ändå att det är samma som du har.

        Erik
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • nadiagb
          • November 2004
          • 137

          #19
          ja, det är nu fullkomligt konstaterat att det är en gobio, ingen tvekan.
          usch, det lät inte trevligt att det var en döing på bilden..... stackare.... ligga på det viset.... öffa!

          lite positivt med tanke på att en kinesisk algätare tydligen ska bli så aggressiv vid vuxen ålder enligt vad man hört här. hoppas nu inte detta gäller mina gobio gobior också!

          Ursprungligen postat av eriahl
          Några till "toppkvalitetsbilder", 6,7,8. Du ser tex fläcken på gällocket som dina oxå har. http://pg.photos.yahoo.com/ph/pinnta...8b.jpg&.src=ph
          Bilden du hittat är en döing, nog formalininlagd stackare. Men det syns ju ändå att det är samma som du har.

          Erik
          Koi, guldfisk, shubunkin, guldid, sandkrypare och nu senast äckliga beiga fasansfulla flugor

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #20
            Beteendet är inte som algätarnas. Om dom går i små akvarium och är få kan dom bli jobbiga mot varandra, inte direkta dödsfall men mycket smågruffande.

            Erik
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            Arbetssätt...