Hur knyta fast javamossa?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Hur knyta fast javamossa?

    När man ska få fast javamossa, binder man fast nedersta "grenarna" så tråden inte syns, eller binder man över hela mossan och trycker fast den mot roten och låter den växa över? För och nackdelar?
    Tillbaks efter paus.
  • Bowman
    • December 2008
    • 1318

    #2
    Ursprungligen postat av JojjeN
    När man ska få fast javamossa, binder man fast nedersta "grenarna" så tråden inte syns, eller binder man över hela mossan och trycker fast den mot roten och låter den växa över? För och nackdelar?
    Du skriver ju i din presentation att du är omänskligt smart, detta är ju ingen raketforskning direkt

    Bara knyt så det sitter fast och tråden inte syns för mycket.

    Kommentar

    • Guest

      #3
      Du borde ändra texten ovan till "Kan du vara snäll och ändra till "Hur ska jag knyta fast javamossan?" Jag tycker det är asstörande när folk inte skriver en fullständig mening...
      Senast redigerad av Gäst; 20 January 2009, 16:49.

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Använd tunn fiskelina syns inte.
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Sen behöver man inte kommentera andra hur dem skriver om man nu förstod frågan som personen frågade om.Man ska komma ihåg att det finns folk som kanske har problem att förklara sig Bla..alla kan inte vara perfekta i denna värd så det kan man respektera.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • oaken
            • September 2006
            • 901

            #6
            Tycker det blir bäst om man inte tar en hel "klump" på ett och samma ställe utan drar ut den så att det bara blir ett tunt lager som täcker roten och sen lindar fast med fiskelina eller vad man nu vill på lämpliga ställen.

            Kommentar

            • Bowman
              • December 2008
              • 1318

              #7
              Ursprungligen postat av oaken
              Tycker det blir bäst om man inte tar en hel "klump" på ett och samma ställe utan drar ut den så att det bara blir ett tunt lager som täcker roten och sen lindar fast med fiskelina eller vad man nu vill på lämpliga ställen.
              Ingen dum idé faktiskt, det kanske är raketforskning
              Jag har bara lagt en "plupp" på en kokosnöt, men kanske skulle dragit ut den typ som du säger.. Jaja, jag vill inte kladda för mycket karet. Den får växa på sig!

              Kommentar

              • wlappis
                • December 2006
                • 200

                #8
                Ursprungligen postat av JojjeN
                När man ska få fast javamossa, binder man fast nedersta "grenarna" så tråden inte syns, eller binder man över hela mossan och trycker fast den mot roten och låter den växa över? För och nackdelar?
                Jag använder vanlig sy tråd då den löser upp sig själv efter ett tag och försvinner , då brukar mossan ha vuxit fast .

                Kommentar

                • Salta Katten
                  • March 2008
                  • 740

                  #9
                  Ursprungligen postat av Narii
                  Kan du snälla ändra till "hur ska jag knyta fast javamossan" asstörande när folk inte skriver en full mening...
                  Du borde ändra texten ovan till "Kan du vara snäll och ändra till "Hur ska jag knyta fast javamossan?" Jag tycker det är asstörande när folk inte skriver en fullständig mening..."

                  Själv tycker jag det är irriterande när folk inte använder skiljetecken och stor bokstav. Det blir dessutom onödigt svårläst, i synnerhet för de som har läs- och skrivsvårigheter.

                  (Det är för övrigt helt korrekt att skriva "Hur knyta fast javamossa?".)

                  Kommentar

                  • heeke
                    • April 2003
                    • 5033

                    #10
                    Jag föredrar svart sytråd före fiskelina i alla knytkalssammanhang i karet.
                    Den syns mindre och är lättare att arbeta med.
                    Jag vill också påstå att man i princip inte kan binda/linda/knyta för mycket. Gör det rejält.
                    I fallet med mossa så växer den ganska raskt över tråden helt.
                    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #11
                      Ursprungligen postat av Bowman
                      Du skriver ju i din presentation att du är omänskligt smart
                      Du får gärna citera någon stanns på min presentation där jag skriver att jag är omänskligt smart.

                      Jag har skrivit att jag gillar att läsa om grejer, och att jag lätt kommer ihåg det jag läser. Det behöver man inte vara smart för att göra, utan man behöver bara ha ett intresse för det.

                      Tycker det var en ganska onödig kommentar det du sa där, är ju inte utan att man tar åt sig även om man aldrig ska göra det över internet.


                      Ni andra ska ha tack! Det är bättre att jag är säker på hur jag ska göra och gör det helt rätt än att det går åt helsike med mossan
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • Bowman
                        • December 2008
                        • 1318

                        #12
                        Ursprungligen postat av JojjeN
                        Du får gärna citera någon stanns på min presentation där jag skriver att jag är omänskligt smart.

                        Jag har skrivit att jag gillar att läsa om grejer, och att jag lätt kommer ihåg det jag läser. Det behöver man inte vara smart för att göra, utan man behöver bara ha ett intresse för det.

                        Tycker det var en ganska onödig kommentar det du sa där, är ju inte utan att man tar åt sig även om man aldrig ska göra det över internet.


                        Ni andra ska ha tack! Det är bättre att jag är säker på hur jag ska göra och gör det helt rätt än att det går åt helsike med mossan
                        Ja det var ju inte menat så Jojjen. Sorry.
                        Nej du skriver givetvis inte ordagrant att du är omänskligt smart.
                        Det var bara meningen som lite skämt.

                        Gick det bra med mossan?

                        Kommentar

                        • JojjeN
                          • June 2008
                          • 3567

                          #13
                          Ursprungligen postat av Bowman
                          Ja det var ju inte menat så Jojjen. Sorry.
                          Nej du skriver givetvis inte ordagrant att du är omänskligt smart.
                          Det var bara meningen som lite skämt.

                          Gick det bra med mossan?
                          Vi drar ett streck över detdär, läs PM

                          Jodå, gick bra. Dock fick jag ta ut hela roten för att komma åt att sno runt bandet, och gissa vad som ramlade ut? Jo, två stora botior som hade tryckt sig in i skrevor i roten. Men levde gjorde de, så de ploppades tilblaka.

                          Sen är det ganska dimmigt at akvariumet efter att sanden rördes upp när jag la i roten igen, så tar bilder när det lagt sig.
                          Tillbaks efter paus.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...