Termiter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    Termiter?

    Mina flytväxter i mitt lilla kar (60 liter) röttnar en efter en, eller rättare sagt, blad efter blad..

    Jag hade dem i mitt 300 liter först och där var de inga prolem, konstigt nog hade sjukt strömt i 300 litern jämnfört med 60 litern så jag fattar inte varför dem trivs sämre i 60 litern.

    Kan de vara nån termit eller nått liknande? hur gör jag för att få bort dem isf?..

  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    #2
    bump

    Kommentar

    • beerzon
      • May 2008
      • 877

      #3
      dont you know bump it up, i have to bump it up!

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #4
        Vad har du för flytväxter och hur är ditt vatten?
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • beerzon
          • May 2008
          • 877

          #5
          Vet ej vad växten heter men jag kan ju försöak förklara.

          Den har liknande Anubias blad, fast mycket mindre, förökar sig genom sidoskott.

          Vattnet ska de nog inte vara några problem med eftersom jag tagit från 300 litern som de gick i innan.

          Men kan de vara så att de är sanden i 60 litern som bildar gas som flytväxterna dör av? bör jag kanske skaffa sandsnäckor?

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            För lite näring kanske?
            Termiter är det INTE, eftersom det är otroligt sällsynt med landlevande centimeterstora insekter i akvarier utan att man ser dem. Dessutom hade du nog sett stackarna eftersom de blir runt metern höga.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • beerzon
              • May 2008
              • 877

              #7
              hehe du har säkert rätt mumin visste inte vad jag skulle kalla dem (om de är några då). Men sjukt nog har min polysperma börjat ta sig i karet idag, trodde den skulle dö när jag planterade ett toppskott, såg så ut i 2 dagar. Men men, vi får väl se vad som händer med tiden, ska börja med PMDD snart också. Kör just nu Profito och Easycarbo.

              Kommentar

              • beerzon
                • May 2008
                • 877

                #8
                De var inga termiter eller dylikt! Växterna var vana vid att få koldioxid varje dag. När jag la dem i 60 litern där jag inte doserade så blev dem dåliga, men nu efter en veckas dosering igen så har dem tagit sig och ser bra ut1

                Kommentar

                Arbetssätt...