Pmdd ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • speed
    • February 2003
    • 397

    Pmdd ??

    Hur ska jag doser har 3st 500ml flaskor som jag har blandat till. Jag undrar ska man ta 10ml av alla flaskor till 100L vatten eller är det för mycket?

    mvh Jonas
    Mvh Jonas


    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=131517
  • Guest

    #2
    Nej det är helt rätt normaldosering..

    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #3
      Japp 10ml av var och en flaska till 100liter vatten.
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #4
        trådlåning..

        sitter med belysningen 2x36W 840 Polylux samt ett 40W FloraGlo och ett 40W AquaGlo till 300 liters baljan. (500x500x1250)

        Bara Javaormbunkar (Microsorum pteropus) och javamossa (Vesicularia dubyana) samt ett par stora klasar med amazonas grodblad. (Limnobium laevigatum)



        Göder normaldos pmdd och det växer väl som det ska men jag går och funderar på om jag skulle tjäna på att köra dubbel dos, någon med invändningar eller behöver jag mer belysning?
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • defdac
          • January 2002
          • 12751

          #5
          Göder normaldos pmdd och det växer väl som det ska men jag går och funderar på om jag skulle tjäna på att köra dubbel dos
          Nej sannolikt inte sålänge du inte ser några brister. Med normaldos PMDD så är det oftast koltillgången (CO2) tillsammans med ljusmängden som sätter stopp för tillväxttakten.
          http://www.defblog.se

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #6
            Misstänkte nästan att det var på det viset, efter mäskkörningen i 40 liters baljan har jag blivit mer och mer sugen på att prova CO2 med kontroller och hela baletten men jag ska göra ett försök med att ersätta dom 4 T-8 rören först, har du något tips om vad jag skulle kunna satsa på för rör?
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • heeke
              • April 2003
              • 5033

              #7
              Jag skulle nog börja med CO2 innan du ökar ljuset.
              CO2 minskar ljusbehovet något, samt att mer ljus sannorlikt kommer ge dig kolbrist om du har övrig näring tillgänglig.
              heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

              Kommentar

              Arbetssätt...