Nutrafin co2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rickard Ekstrand
    • January 2007
    • 58

    Nutrafin co2

    Har velat börja använda co2 till mitt 960liters kar men utan att behöva använda tuber, eftersom mina växter i växer...
    Så tänkte att jag skulle använda ett Nutrafin co2-kit, men mitt kar är ju "något" större än den rekommederade storleken på 180liter...
    Är det någon som har någon erfarenhet av detta kit i större akvarium?

    Mvh Rickard
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #2
    Varför inte bygga ett eget mäsksystem istället och anpassa det lite mer efter ditt kar?
    Annars tror jag 180liter är lite av en glädjerekomendation och tror den sorten mest passar till en 60 liter typ, annars är saken att om dina växter klarar sig utan extra co2 så kan en liten extra mängd aldrig skada så köp den du men du lär inte se nån jättestor skildnad i ett så stort kar, bättre då att bygga ett eget med ett par dunkar

    Kommentar

    • Rickard Ekstrand
      • January 2007
      • 58

      #3
      Ursprungligen postat av Fuzzop
      Varför inte bygga ett eget mäsksystem istället och anpassa det lite mer efter ditt kar?
      Annars tror jag 180liter är lite av en glädjerekomendation och tror den sorten mest passar till en 60 liter typ, annars är saken att om dina växter klarar sig utan extra co2 så kan en liten extra mängd aldrig skada så köp den du men du lär inte se nån jättestor skildnad i ett så stort kar, bättre då att bygga ett eget med ett par dunkar

      Vill helst slippa att göra ett eget mäsksystem, har ganska dåligt med plats osv..
      Senast redigerad av Rickard Ekstrand; 21 April 2008, 08:22.

      Kommentar

      • Robin_Hedstrom
        • January 2005
        • 1818

        #4
        Jag plockade hem en uppsättning med nutrafin co2 idag men saknar jäsbehållaren. Är det någon som vet hur mycket vatten resp basreagens som ska blandas? I manualen står det bara "första påfyllnadsstrecket (3-4 cm)" osv..
        /Robin Hedström
        http://www.robinhedstrom.se/

        Kommentar

        Arbetssätt...