Flytväxter på tradera??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Martin85
    • February 2008
    • 465

    #16
    Väldig spridning på dem ja.

    Fördubblar sig på 2 dagar, får ta näve efter näve och kasta för att de inte ska täcka ytan.

    Följdfråga till ämnet: Är det farligt att mata fiskarna med dem?

    Har försökt flytta över stora mängder av dessa flytväxter till mitt gurami-akvarie men de tokarna har blivit vegitarianer.
    Allvarligt, de käkar upp allt på några dagar, trots att jag fyller på samt att de förökar sig bra så är det 2 gurami och en groteskt stor svärdbärarhona som tror det är mat.

    De har gjort det under 2-3 månader nu och mår bra som vanligt men det kanske inte är så bra...

    Billigt med fiskmat blir det iaf

    Kommentar

    • BengtO
      • May 2005
      • 216

      #17
      Ursprungligen postat av MrN
      aha ger nog fan i dom då... tack för svaren men dom har bara 1 flytväxt i alla affärer där jag bor och den är ful och kostar 45 kr å man behöver ett gäng ,.,,känns inte så kul att betala för en ful växt för man vill skymma ljuset lite..
      Såg att du bor i Farsta. Om du tar dig till Södermalmsakvarieaffär så har han ett antal olika flytväxter, inte så dyr heller.

      Kommentar

      • MrN
        • January 2008
        • 79

        #18
        ok

        Ursprungligen postat av BengtO
        Såg att du bor i Farsta. Om du tar dig till Södermalmsakvarieaffär så har han ett antal olika flytväxter, inte så dyr heller.

        har han nån hemsida eller nått?

        Kommentar

        • MrN
          • January 2008
          • 79

          #19
          hittade googlade =)

          Kommentar

          • darkness
            • March 2006
            • 42

            #20
            Hej! Avslutade just en affär med mr alex på tradera och jag vill göra som andra att varna för han. En mycker oseriös typ. Så mitt råd är att inte handla av denna person....

            Kommentar

            • Guest

              #21
              Ursprungligen postat av darkness
              Hej! Avslutade just en affär med mr alex på tradera och jag vill göra som andra att varna för han. En mycker oseriös typ. Så mitt råd är att inte handla av denna person....
              Då tycker jag att du skall meddela Tradera detta!

              Kommentar

              • Fuzzop
                • July 2007
                • 2380

                #22
                Ursprungligen postat av Martin85
                Väldig spridning på dem ja.

                Fördubblar sig på 2 dagar, får ta näve efter näve och kasta för att de inte ska täcka ytan.

                Följdfråga till ämnet: Är det farligt att mata fiskarna med dem?

                Har försökt flytta över stora mängder av dessa flytväxter till mitt gurami-akvarie men de tokarna har blivit vegitarianer.
                Allvarligt, de käkar upp allt på några dagar, trots att jag fyller på samt att de förökar sig bra så är det 2 gurami och en groteskt stor svärdbärarhona som tror det är mat.

                De har gjort det under 2-3 månader nu och mår bra som vanligt men det kanske inte är så bra...

                Billigt med fiskmat blir det iaf
                Det finns en del fiskar som gillar att äta andmat och det är ett helt ok grönfoder så låt du dom äta på
                Mina förökar sig inte så extremt, rensar lite med håven vid vartannat vattenbyte ungefär och dom har aldrig täckt mer än en tredjedel av ytan efter några veckor här.

                Kommentar

                • annatzk
                  • January 2008
                  • 165

                  #23
                  Jag hade funderat på att köpa flytväxter på Tradera, eftersom de kan vara svåra att få tag på i affären, tycker jag.
                  Men hur klarar de frakten?

                  Var förresten på vippen att bjuda på mr alex auktioner, men det var nått som gjorde mig misstänksam... Bestämde mig istället för salvia natans, men har ännu inte vunnit någon auktion.

                  Kommentar

                  • Fuzzop
                    • July 2007
                    • 2380

                    #24
                    Ursprungligen postat av annatzk
                    Jag hade funderat på att köpa flytväxter på Tradera, eftersom de kan vara svåra att få tag på i affären, tycker jag.
                    Men hur klarar de frakten?

                    Var förresten på vippen att bjuda på mr alex auktioner, men det var nått som gjorde mig misstänksam... Bestämde mig istället för salvia natans, men har ännu inte vunnit någon auktion.
                    Frakten brukar inte va några problem så länge det är plusgrader ute, har själv sålt en massa på tradera och aldrig fått höra att växterna skulle mått dåligt när dom kommer fram, skickade även lite för ett par dar sen och tror det mesta överlevde och det som inte gjorde det va nog för att det va för mycket packat i paketet helt enkelt.

                    Kommentar

                    • Guest

                      #25
                      Ursprungligen postat av annatzk
                      Jag hade funderat på att köpa flytväxter på Tradera, eftersom de kan vara svåra att få tag på i affären, tycker jag.
                      Men hur klarar de frakten?
                      Dom klarar transporten bra.
                      Jag har inte fått några klagomål på det jag sålt. Utan tvärtom.
                      Jag emballerar i mjölkkartong och tidningspapper.
                      Kolla auktionerna hur "de" emballerar.
                      Står det inte, så maila dom.
                      Jag tycker man har rätt som köpare att få ställa lite krav..

                      Kommentar

                      • Lazarus
                        • February 2008
                        • 78

                        #26
                        Ursprungligen postat av danneregner
                        nån som la märket till säljarens namn? mr alex. sista man ska göra e att köpa av han
                        Ursprungligen postat av MrN
                        Ahh just det var nån tråd här om honom förut va lurat nån tjej här på sniglar eller nått,,
                        Ursprungligen postat av darkness
                        Hej! Avslutade just en affär med mr alex på tradera och jag vill göra som andra att varna för han. En mycker oseriös typ. Så mitt råd är att inte handla av denna person....
                        Men herre gud är inte människor kapabla till att bilda sig en egen uppfattning utifrån omdömen efter tidigare köp?
                        Om det nu skulle finnas problem så skall de tas upp på tradera och inte här.

                        Dessutom att hänga ut någon baserat på andrahandsinformation, villket verkar ske i några av fallen här är till och med lägre än Glocalnets priser!!!

                        Kommentar

                        • pontulf
                          • November 2007
                          • 480

                          #27
                          Finfin mat åt min malawi ciklider.

                          Dom sprider sej mer i lungt vatten än strömmande har jag sett.
                          Gillar växten det är fint när det är lite av dom på ytan.
                          Vad händer om man lägger i nåra sånna i en sjö?
                          Blir det andmat då

                          Kommentar

                          • Guest

                            #28
                            Ursprungligen postat av pontulf
                            Vad händer om man lägger i nåra sånna i en sjö?
                            Blir det andmat då
                            Dom kommer ju från sjön..
                            Så det är tur att det finns änder!

                            Kommentar

                            • Chockrosa
                              • February 2008
                              • 11

                              #29
                              skulle man inte då kunna plocka några från sjön i sommar om man nu skulle vilja ha andmat i sitt akvarium?

                              Kommentar

                              • Guest

                                #30
                                Ursprungligen postat av Chockrosa
                                skulle man inte då kunna plocka några från sjön i sommar om man nu skulle vilja ha andmat i sitt akvarium?
                                Bäst är att plocka redan nu eller så fort du börjar se dom.
                                Själv har jag aldrig vågat ta något från sjön o haft i mina kar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...