Vilken växt skulle du valt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patriksg
    • May 2007
    • 1705

    #16
    hahaha
    Mvh Patrik

    Kommentar

    • patriksg
      • May 2007
      • 1705

      #17
      Men hornsäven ser ut som på bilden? oftast?!
      Mvh Patrik

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        #18
        Inte min, för den tappar alla "bladen" 1-2 dygn efter att jag planterat den...
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #19
          hmm låter inte bra! hoppas det inte händer om jag köper sådana
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • Dysnomia
            • April 2004
            • 1692

            #20
            En av de enklaste växterna, men JAG lyckades inte. Har försökt nu två gånger, frågade här inne och tydligen är de känsliga för PH- och temperaturskiftningar. Båda skotten har jag fått från samma kar, så troligen stämmer det.
            Är inte våldsamt kul att se pinnen på morgonen och sedan ställa sig och rensa rent filtret från den där gröna gojan..
            Skånetös i Dalarna
            MIN ZOON!

            Kommentar

            • maria_
              • March 2007
              • 2867

              #21
              Om du vill kan jag prova att skicka en till dig, så kan vi både undersöka om det blir spenat och om de tappar "bladen" hos dig. Fast jag har snäckor, bara så du vet.
              Med vänlig hälsning,
              hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

              Kommentar

              • maria_
                • March 2007
                • 2867

                #22
                Ursprungligen postat av lili76
                En av de enklaste växterna, men JAG lyckades inte. Har försökt nu två gånger, frågade här inne och tydligen är de känsliga för PH- och temperaturskiftningar. Båda skotten har jag fått från samma kar, så troligen stämmer det.
                Är inte våldsamt kul att se pinnen på morgonen och sedan ställa sig och rensa rent filtret från den där gröna gojan..
                Hu, nej. Just hornsärv har aldrig gjort så mot mig, men en del andra saker har. Och det är ingen trevlig överraskning.
                Med vänlig hälsning,
                hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                Kommentar

                • patriksg
                  • May 2007
                  • 1705

                  #23
                  Ursprungligen postat av maria_
                  Om du vill kan jag prova att skicka en till dig, så kan vi både undersöka om det blir spenat och om de tappar "bladen" hos dig. Fast jag har snäckor, bara så du vet.
                  Varför inte! skicka alla snäckor du har med =) jag behöver sånna :P
                  Mvh Patrik

                  Kommentar

                  • maria_
                    • March 2007
                    • 2867

                    #24
                    Mina snäckor ska inte bli fiskmat. Och fullvuxna snäckor kan de väl ändå inte äta.
                    Med vänlig hälsning,
                    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                    Kommentar

                    • memman
                      • September 2006
                      • 39

                      #25
                      Vi hade hornsärv i vårt Juwel och det fungerade utmärkt, de kan bli sådär riktigt fina men växer fruktansvärt fort och överskuggar snart allt annat.
                      Vår bredde ut sig som ett svampmoln och fyllde hela akvariet på en vecka.
                      Hamnar den i skuggan tappar den färgen och "barren" vilket skräpar något helt fantastiskt. Den är dessutom flyttkänslig.

                      Vi ledsnade på den tillslut inte för att den var ful utan för allt nedrans rensande. Jag vet inte hur många tiolitershinkar med hornsärv jag kastat ut...

                      Kan vara värt att prova, den brukar inte vara dyr och funkar det så är det ju bara roligt tills man ledsnar, som med det mesta annat man stoppar i akvariet
                      -= 720 Västafrika =-
                      -= 200 Asien =-
                      -= 103 Viktoria =-
                      -= 48 Sydamerika =-

                      Elakast vinner...

                      Kommentar

                      • maria_
                        • March 2007
                        • 2867

                        #26
                        Jag tycker faktiskt om den, och min verkar inte barra. Eller så gör den det, fast räkorna äter upp det.
                        Med vänlig hälsning,
                        hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                        Kommentar

                        • patriksg
                          • May 2007
                          • 1705

                          #27
                          När jag hade andmat i mitt kar fick jag håva ut sjukt mycket en gång i veckan. blir nog lättare om man bara kan knippsa av..
                          Mvh Patrik

                          Kommentar

                          • Dysnomia
                            • April 2004
                            • 1692

                            #28
                            Enstaka barr gillar räkorna, det kan jag intyga som hade skiten även i javamossan... De stråna gluffsades det glatt på.

                            Jag tycker oxå jättemycket om Hornsärv, just den ljust gröna färgen och det "mjuka" intrycket. Men jag gillar inte att ha den i pumpen. Som sagt.
                            Min stod inte i skugga heller och den dog så snabbt. Jag måste prova igen! Fast jag får vänta tills jag förträngt något om hur tråkigt det var... *S*
                            Skånetös i Dalarna
                            MIN ZOON!

                            Kommentar

                            • maria_
                              • March 2007
                              • 2867

                              #29
                              Ursprungligen postat av patriksg
                              När jag hade andmat i mitt kar fick jag håva ut sjukt mycket en gång i veckan. blir nog lättare om man bara kan knippsa av..
                              Fy, jag har också andmat. Har försökt och försökt att utrota det, men de blir bara fler och fler och tar sig mellan karen. BLÄK!
                              Med vänlig hälsning,
                              hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                              Kommentar

                              • patriksg
                                • May 2007
                                • 1705

                                #30
                                Ursprungligen postat av maria_
                                Fy, jag har också andmat. Har försökt och försökt att utrota det, men de blir bara fler och fler och tar sig mellan karen. BLÄK!
                                jag håvade ut så mycket jag kunde! sen dagen efter när det som var kvar hade samlat sig så håvade jag ut det med! sen riktade jag utblåset på pumpen så att det var små vågor hela tiden, det gillar inte andmaten så den e nog borta nu
                                Mvh Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...