Riccia som inte håller ihop?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cillan
    • February 2007
    • 562

    #16
    jaha ok. får kolla det när jag ska dit i helgen. Är det rulle? Finns det olika storlekar på hålen och i så fall vilken ska det vara?

    Kommentar

    • Guest

      #17
      Ursprungligen postat av cillan
      jaha ok. får kolla det när jag ska dit i helgen. Är det rulle? Finns det olika storlekar på hålen och i så fall vilken ska det vara?
      När jag var där fanns de bara i olika bredder, hålen var detsamma.
      Jag köpte mitt per kvm=kvadratmeter.

      Kommentar

      • cillan
        • February 2007
        • 562

        #18
        Jaha kan man köpa per kvm oxå det visste inte jag. Det måste jag kolla efter. Hm undrar vilken avdelning de har det för jag har aldrig sett myggnät per kvm där men jag har inte varit där så jättemånga gånger. Å jag som ville fixa min riccia idag, jag vill ju se den växa.

        Kommentar

        • Machnus
          • July 2007
          • 153

          #19
          Köp de här. http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=83746
          Guld värt när man ska plantera riccia. Sätt riccia på en sten. Kipp ut myggnät och trä om. Elda i botten av stenen så smälter myggnätet ihop. Att sy i de där är bara krånligt!

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #20
            Många varv sytråd funkar utmärkt om man vill ha riccia på en sten tex.

            Man ser den gröna sytråden om man tittar noga.
            Klicka på bilden för större version

Namn: P2200065.JPG
Visningar: 4
Storlek: 433,6 KB
ID: 2100497

            Riccia växer snabbt och blir fort spretig.
            Klicka på bilden för större version

Namn: P1010093.JPG
Visningar: 1
Storlek: 421,1 KB
ID: 2100498

            Efter lite ansning med häcksaxen, förlåt nagelsaxen, så blir det riktigt bra.
            Klicka på bilden för större version

Namn: P1010125.JPG
Visningar: 3
Storlek: 419,1 KB
ID: 2100499
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            • cillan
              • February 2007
              • 562

              #21
              Asså den skålen är ju så grymt snygg!!!!

              Vadå så man måste ansa den så även om man har typ hela akvariet fullt så som det är på riccians hemsida (http://www.ricciafluitans.com/)? På de bilderna är det ju nästan bara riccia. Det måste ju vara superjobbigt att klippa det med lilla nagelsaxen....

              Kommentar

              • brevid
                • November 2007
                • 113

                #22
                Jag har provat att binda ner riccian med tunn fiskelina och det funkar.
                Men har någon i akvariet som käkar av riccian hela tiden
                Alla stavfel är medvetna

                Kommentar

                • cillan
                  • February 2007
                  • 562

                  #23
                  Ursprungligen postat av Machnus
                  Köp de här. http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=83746
                  Guld värt när man ska plantera riccia. Sätt riccia på en sten. Kipp ut myggnät och trä om. Elda i botten av stenen så smälter myggnätet ihop. Att sy i de där är bara krånligt!
                  Var på Biltema för ett par veckor sedan och skulle köpa myggnätet ovan men när jag söker på deras dator i affären hittar jag inte alls det myggnätet. Det enda jag hittar är sådant man har på huvudet typ när man fiskar och en större varriant som man kan ha som tält för att slippa myggen när man campar.

                  Det på Hornbach, vilken avdelning finns det på? Oxå trädgård eller?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...