Bilder och beskrivning...??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • acinna
    • October 2006
    • 266

    Bilder och beskrivning...??

    Jag vet inte om det är alger jag har eller om det är det andra som Ni talar om (kommer inte håg vad det heter)när det är mjölkigt ...

    Jag har i alla fall grumligt vatten och jag har ett vitt lysrör och ett blått, så det är svårt att se om det är "vitt" eller grönt".
    Tyckte mig se när den vita lampan tändes först att det var grönt...men det handlade väl om ca 1 sekund innan den blå tändes.

    Finns det någon länk till bilder,samt beskrivning på alger som man inte ska ha??
    Jag har testat ett medel mot det sista förslaget där det ska "klumpas" ihop, men det hände ingenting på 24 timmar.

    Hjälp mig om Ni kan...
    Fiskarna ser ut att ha det gott i alla fall, så det verkar inte vara något skadligt..
    Mvh acinna
    Vänliga hälsningar acinna
    248 liter 54 liter
    En annan hobby som jag har
    www.mhlasermarkning.se
  • Jimk
    • March 2005
    • 332

    #2
    Du har säkrt fått Infusorier.
    Om du ska få bort infusorierna med flockningsmedel måste du ha bra filtrering som kan fånga in klumparna.

    Jag lyckade med några dagars mörkläggning
    //Jimk

    Lite bilder

    Kommentar

    • acinna
      • October 2006
      • 266

      #3
      Ursprungligen postat av Jimk
      Du har säkrt fått Infusorier.
      Om du ska få bort infusorierna med flockningsmedel måste du ha bra filtrering som kan fånga in klumparna.

      Jag lyckade med några dagars mörkläggning

      Glömde säga att jag har lite vitt skum vid vattenytan som ligger mot glaset. När jag torkar bort det blir det grönt på papperet.

      När vi pratar klumpar....hur stora då?

      mvh
      acinna
      Vänliga hälsningar acinna
      248 liter 54 liter
      En annan hobby som jag har
      www.mhlasermarkning.se

      Kommentar

      Arbetssätt...