Koble CO2 til pumpens inntak?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hanzo
    • January 2003
    • 206

    Koble CO2 til pumpens inntak?

    Heisann!

    Jeg vurderer sterkt å kjøpe Co2 på flaske og koble dette til mitt akvarium, men er usikker på hva som er den greieste måten å gjøre dette på. Noen sier jeg skal ha en reaktor i akvariumet, noen sier du skal ha en reaktor koblet på pumpens utgang, og noen sier at C02 skal legges direkte i pumpens inntak. Men hva er den greieste måten? Ser jo at det må være veldig greit å koble den til intaket på pumpen, siden dette betyr at jeg slipper å ha en ekstra reaktor i akvariumet. Men er det noen store ulemper med dette? Videre er det vel Dupla som har en sak som du kobler til utblåset på pumpa og tilfører vannet C02, noen som har noen kommentarer til dette? Håper noen kan hjelpe meg litt her, jeg har ikke peiling på hvordan jeg bør gjøre dette.

    Akvariumet mitt er på 450 liter, og godt beplantet.
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Min far har sin CO2-tub kopplad till inblåset på sin Eheim Prof II och det fungerar jättebra (det låter knappt - bara ett litet tickande i takt med bubblorna). När jag gjorde så med min Fluval404 så stannade den efter någon vecka och gick torrt - katastrof om jag inte varit hemma och hört alltihop.
    Får man det minsta missljud ska man nog avstå från att pumpa ner CO2 i pumpen och skaffa en reaktor.

    Reaktor är dock enkelt att bygga själv om man har en behållare med makaroner/biobollar/plastsoldater och en liten extra pump. Inget jag skulle ge 100€ för direkt.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    Arbetssätt...