Brandsläckare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #16
    är ju inte så svårt å spika ihop en piedestal typ om man så vill för att dölja flaskan.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Trox
      • January 2005
      • 29

      #17
      Tanken är att jag skall ha den stående i ett rör så bara dom 10 cm högst upp syns. Regulator etc. är såpas "snyggt" så det kan få synas.

      Nån som vet om det är ok att måla på utsidan av tuben? Eller kräver det ny provtryckning?

      Kommentar

      • Linda_A
        • March 2005
        • 1479

        #18
        Ursprungligen postat av M.W
        Hur snyggt är det på en skala 1-10 att ha en stor röd flaska i vardagsrummet? Är det nån imponeringsgrej kanske..
        Jag har min flaska bakom en hylla som står brevid karet, både för att slippa se den och även för att den ska få stå ifred från pillande ungar och busande hundar.
        glöm bort det pga av känslig trådägare. *s*
        Senast redigerad av Linda_A; 05 January 2006, 18:27.
        //Linda

        Kommentar

        • Trox
          • January 2005
          • 29

          #19
          Ursprungligen postat av Linda_A
          Väldigt OT men föder din sambo/fru/flickvän upp Faraohundar? *nyfiken i en strunt.
          Precis.. väldigt OT.. använd "privat meddelande"-funktionen istället för att sno trådar... :/

          Kommentar

          • Linda_A
            • March 2005
            • 1479

            #20
            Ursprungligen postat av Trox
            Precis.. väldigt OT.. använd "privat meddelande"-funktionen istället för att sno trådar... :/
            Nöjd? *s*
            //Linda

            Kommentar

            • janne dansk
              • June 2004
              • 1740

              #21
              Ursprungligen postat av Trox
              Precis.. väldigt OT.. använd "privat meddelande"-funktionen istället för att sno trådar... :/
              dett var en petig en...
              mvh janne
              Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

              Kommentar

              • M.W
                • November 2002
                • 393

                #22
                Känslig kille det där....

                Så jag skickade ett PM till Linda_A.
                If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

                Min blog
                PlantSwap

                Kommentar

                • NE
                  • January 2004
                  • 1549

                  #23
                  Det finns trevliga papprör för gjutning av plintar i bygghandeln, blir väldigt bra, går att måla eller att klå med tapet.
                  /Niklas

                  Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

                  Kommentar

                  • tonelli
                    • October 2002
                    • 12

                    #24
                    Varför inte lacka om tuberna ? Jag har gjort de (Hagmans silver hammarlack).
                    Brandskydds firman som jag har köpt tuben av sa att silver var rätt färg för de är ingen brandsläckare längre !
                    Snygg tyckte han den va när han skulle fylla den !
                    //Tone

                    Kommentar

                    • NE
                      • January 2004
                      • 1549

                      #25
                      Själv tycker jag att tuben och regulatorn är fula även om de har någon annan färg än röd, ser hellre till att de inte syns alls.
                      /Niklas

                      Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

                      Kommentar

                      • brams
                        • June 2003
                        • 891

                        #26
                        jag kan tycka att det blir en ganska snygg "industri look", speciellt om man har lite coola mätare å hitec tillbehör i rostfritt å så... =)
                        C.Brams

                        Check out:
                        brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

                        Kommentar

                        • NE
                          • January 2004
                          • 1549

                          #27
                          Då känns det bara som det stjäl fokus, det är akvariet som ska synas inget annat enligt min smak, men det är väl tur att vi har olika sådan.
                          /Niklas

                          Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

                          Kommentar

                          • Mr B
                            • September 2004
                            • 1310

                            #28
                            Ursprungligen postat av tonelli
                            Varför inte lacka om tuberna ? Jag har gjort de (Hagmans silver hammarlack).
                            Brandskydds firman som jag har köpt tuben av sa att silver var rätt färg för de är ingen brandsläckare längre !
                            Snygg tyckte han den va när han skulle fylla den !
                            Färgbortagningsmedel, autosol och klarlack, hade varit en snyggare lösning, med nästan samma slutresultat. Blankare, men silvrigt.
                            Blästring, är nog inte att rekomendera, även om jag tvivlar på att tuben skulle försvagas nämnvärt. Hade gett en mer "grov" yta, även efter putsning med autosol (bör kanske tillägga att OM jag skulle få för mig att blästra en tub, skulle jag använda glasbläster, som inte lämnar i jämförelse med sand, då går det att få en snygg blank, korning effekt. I alla fall på aluminium.)

                            B!

                            Kommentar

                            • brams
                              • June 2003
                              • 891

                              #29
                              Ursprungligen postat av NE
                              Då känns det bara som det stjäl fokus, det är akvariet som ska synas inget annat enligt min smak, men det är väl tur att vi har olika sådan.
                              Jovisst självklart!, men jag tror att både ditt å mitt kar inte kan konkurreras ut av lite krom å teknik, det behöver ju inte ta överhanden av akvariet för att det syns!?
                              BTW. jag har min (skitfula) tub gömd under akvariet!
                              C.Brams

                              Check out:
                              brAmsAquascapers of SwedenSkolakvariet 2016

                              Kommentar

                              • NE
                                • January 2004
                                • 1549

                                #30
                                Så här ser mitt ut:
                                /Niklas

                                Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

                                Kommentar

                                Arbetssätt...