Köpa Växter!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amazonaz
    • June 2005
    • 47

    Köpa Växter!!!

    Jag ska köpa nya akvarieväxter. Nu har jag bara anubias. Förut hade jag cabomba och vattenpest också men de ruttnade och dog. Har ni några tips på vilka växter jag ska köpa? Jag vill ha lättskötta växter som inte kräver mkt men växer bra.
  • Magnuz
    • February 2005
    • 292

    #2
    Mer lättskött än vattenpest är kanske inte så lätt att hitta, den ska väl vara mer eller mindre omöjlig att ha ihjäl. Annars är väl bra tips Ceratopteris, Hygrophila polysperma och kanske Vallisneria. De växer alla snabbt och är lättskötta. En växt som växer våldsamt bra hos mig är annars Heteranthera zosteraefolia.

    Kommentar

    • Pannecke
      • January 2005
      • 1325

      #3
      Nå´n svärdplanta, rotala, ambulia, cryptocoryne eller vallisneria kanske. Ambulia får jag ansa ur en halv hink varannan vecka.

      Bor du i närheten av GBG kan du ju få lite av mig om kanske 2-3 veckor, det är nog nästa tillfälle jag får ansa ur lite.
      /Martin, Susanne, Sebastian och Thea

      Gå gärna in och titta på vår hemsida.

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        göder du med nånting typ pmdd ?
        om inte så dör om inte alla så iallafall dom flesta växter som vattenpest.

        pmdd kostar inte mycket och är enkelt.
        vill du veta mer så sök lite på pmdd och sen kan du ju ställa eventuella frågor här.

        anubias
        javaormbunke
        windelöw ormbunke
        javamossa
        LYSIMACHIA NUMMULARIA AUREA

        är några vackra fina växter som verkar trivas i mitt lilla kar MEN jag göder med pmdd så dom får all näring(hoppas jag) dom behöver.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • sunkan aspidoras
          • June 2005
          • 925

          #5
          använder ingen pmdd bara nån enstaka seratablett vid rötterna till mina svärd plantor. grönt och frodigt och växer så det knakar!!! (8

          Kommentar

          • sunkan aspidoras
            • June 2005
            • 925

            #6
            Ursprungligen postat av Amazonaz
            Jag ska köpa nya akvarieväxter. Nu har jag bara anubias. Förut hade jag cabomba och vattenpest också men de ruttnade och dog. Har ni några tips på vilka växter jag ska köpa? Jag vill ha lättskötta växter som inte kräver mkt men växer bra.
            Vad har du för grus?

            Kommentar

            • sunkan aspidoras
              • June 2005
              • 925

              #7

              Kommentar

              • defdac
                • January 2002
                • 12751

                #8
                använder ingen pmdd bara nån enstaka seratablett vid rötterna till mina svärd plantor. grönt och frodigt och växer så det knakar!!! (8
                Vilken extrem tur du har, med tanke på att Seras tabletter inte innehåller speciellt mycket mer än järn.

                Du borde testa lite K2SO4 så skulle du förstå vad äkta tillväxt innebär
                http://www.defblog.se

                Kommentar

                • Tropfrog
                  • October 2002
                  • 8078

                  #9
                  Amazonas. Om växterna ruttnar så är det troligtvis kvävebrist i ditt kar. Det kan du inte åtgärda genom att köpa nya växter. Att hitta växter som trivs under de förhållandena är svårt.
                  MVH
                  Magnus
                  min zoon

                  Kommentar

                  Arbetssätt...