"trasiga" blad???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SeanChai
    • May 2005
    • 498

    "trasiga" blad???

    hejsan!

    tänkte bara kolla med er om en sak, inte helt säker på att jag skriver på rätt ställe men om så inte är fallet så kanske någon kan flytta tråden.

    jag har inte haft igång akvariumet så länge. jag har 20 kilfläcksrasborer, 8 nyckelhålsciklider, en segelfenspleco, en l-333, en l-200, några glasräkor, några körsbärsräkor, några filtreringsräkor och en kräfta. växterna jag har har jag ingen aning om vad det är men det är bara en planta jag är intresserad av att höra vad ni säger om den. allt har varit frid och fröjd tills idag när jag kom hem efter jobbet, då såg jag att på min jättesvärdplanta (inte 100% att det är en sån men liknar den mest av det jag hittar på zoopet) hade två blad som var fulla med hål. kan det vara på grund av att den inte trivs (hålen uppkom på en natt) eller kan det vara någon av fiskarna som har näringsbrist eller nått i den stilen så att dom knaprat på växten? det är inga håligheter som sitter i kanterna på bladen, allt är innanför kanten på bladet. jag har en 5-6 andra växter av olika slag också men ingen av dom har samma tecken, iaf inte som jag kan se. kanske någon mal som vill ha i sig lite mer?

    // SeanChai
    Min Zon

  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    Om hålen är rakt igenom utan några som helst missfärgningar så är det en vandal som varit framme.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • SeanChai
      • May 2005
      • 498

      #3
      ...fick hål i bladen till igår också men så satte jag ner zucchini och det upphörde. hur ska jag göra nu, kommer bladet att återhämta sig eller ska jag kllippa ner dom, om jag ska klippa dom var ska jag klippa, så nära rotsystemet som möjligt? växten som är drabbad har skott som växter som bara den så den borde itne må helt kasst...därav kanske det stämmer att det är någon vandal i akvariumet =)


      // SeanChai
      Min Zon

      Kommentar

      Arbetssätt...