Pellia död ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Z_Lawer
    • September 2004
    • 333

    #16
    Defdac, vet du hur man kan räkna fram ppm:en (med exvis Fertilator) om jag doserar fosfat via stamlösning? Just nu kör jag med 20 ml KH2PO4 (5 tsk i 0,5 liter) varannan dag i min 112 liters (nåväl, kanske 5 liter till i utefiltret, så ca 120 liter total vattenvolym)
    Ett något lägre beviskrav än eljest har därvid uppställts i fall då särskilda svårigheter ansetts föreligga att framlägga en fullständig bevisning om att andra skadeorsaker varit uteslutna.

    Kommentar

    • peppito
      • December 2003
      • 1612

      #17
      Ursprungligen postat av defdac
      Man brukar få en reaktion med mer grönalger på framrutan när man snabbt ökar fosfathalten, däremot brukar det blir en jäkla sprutt på växterna och dom brukar bli superfina. Grönalgerna klingar av efter några veckor med stabilt höga nivåer.

      Man får ha lite is i magen och inte få panik av algerna på framrutan således om man inte vill gå upp sakta i nivå.
      Dom har jag tyvärr redan åkt på sedan förra veckan

      På rätt väg kanske
      "du ångrar bara det du inte gjorde"

      Kommentar

      • oveb
        • January 2004
        • 2577

        #18
        Ursprungligen postat av NiXoN
        Nop dehär var den normala varianten i mitt diskus kar....
        Hur har det gått med den lilla godingen då ??
        Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

        Kommentar

        • NiXoN
          • December 2003
          • 2068

          #19
          Änn en sån grejj som bara kan hända mig...
          jag hade odlat upp en liten hög och höll på att sortera ut de döda materialet för omplantering. Jag hade de hela på en talrik med lite vatten, och när jag var klar så tänkte jag gå och handla ett tätt hårnät på närbutiken för att fästa de hela vid en rot. Under tiden som jag var i butiken komm min kära sambo hem och konstaterar att jag inte städat upp efter mig ja ni kan väl räna ut vad som hände.....
          Inget gick att rädda.

          Kommentar

          • peppito
            • December 2003
            • 1612

            #20
            Låter som hemma hos mig.

            Utöver de förlorade guldklimparna så har sambon hunnit reta upp sig lite så man riskerar en lite avhyvling
            "du ångrar bara det du inte gjorde"

            Kommentar

            Arbetssätt...